چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

ستاره سمائی: آرایش به شرطی زیبا خواهد بود که زیبایی‌های چهره را پر رنگ‌تر جلوه دهد و زشتی‌ها را محو کند.

آرایش بیش از حد شاید چهره را زیبا کند اما این حس را به بیننده القا می‌کند که شما صرفا با معجزه لوازم آرایش زیبا شده‌اید و هر کسی -مثل شما- این همه آرایش داشته باشد، قطعا زیبا خواهد شد اما وقتی میزان استفاده شما از لوازم آرایش کم یا حداقل حساب‌شده باشد، چهره شما حالت طبیعی خود را حفظ کرده و در عین حال، زیبایی دوچندانی به شما می‌بخشد. طبیعی‌ترین نوع آرایش، آرایش خنثی است؛ آرایشی که در آن از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که به‌طور طبیعی در چهره وجود دارند. رنگ‌هایی مثل بژ یا قهوه‌ای تیره - برای سایه چشم - اگر کم استفاده شوند، قطعا طبیعی‌ترین رنگ‌ها خواهند بود.

برای آرایش با ته رنگ خنثی می‌توان از لوازم آرایش - به شکل مایع یا کرم - نیمه براق یا مات استفاده کرد؛ هرکدام از این لوازم می‌توانند کار ظریف و متفاوتی را ارائه دهند.
برای این نوع آرایش به چنین موادی نیاز دارید: کرم‌پودر با ته‌رنگ گرم، پودر صورت و اسفنج گرد، مداد ابرو با ته‌رنگ خنثی، برس ابرو، سایه چشم پودری به رنگ قهوه‌ای خنثی، سایه چشم با ته‌رنگ گوشتی کمرنگ، برس با سر اسفنجی، فرمژه و ریمل به رنگ قهوه‌ای- سیاه، رژگونه به رنگ زردآلویی و برس رژگونه، مداد لب با ته‌رنگ خنثی و رژلب به رنگ بژ یا صورتی خنثی.

وسایل مورد نیاز را روی میز آرایش و جلوی دست‌ خود بچینید و شروع کنید؛ کرم‌پودر با ته‌رنگ گرم را با نوک انگشت یا اسفنج به حلقه زیر چشم، 2 طرف بینی، روی استخوان گونه‌ها، اطراف دهان، وسط پیشانی و پایین پل بینی بمالید.
به این ترتیب، این قسمت‌ها برجسته جلوه می‌کنند اما چون می‌خواهید آرایش طبیعی‌ای داشته باشید، کرم‌پودر را پخش کنید تا کاملا جذب پوست شود.
حالا با اسفنج پودر‌زنی، پودر نیمه‌براق را روی صورت بزنید. ابروها را مرتب کرده و داخل آنها را با مداد همرنگ ابرو پر کنید؛ سپس به طرف بالا برس بزنید.

برای چشم‌ها - با استفاده از برس سر اسفنجی - سایه چشم پودری به رنگ قهوه‌ای خنثی را روی پلک بالایی، زیر مژه‌های پایینی و اطراف گوشه خارجی چشم و کمی هم داخل چشم بزنید. حالا یک خط ملایم با استفاده از سایه با ته‌رنگ گوشتی کمرنگ را به پایین و وسط هر یک از پلک‌ها کشیده و آن را کاملا پخش کنید.

مژه‌ها را با فر مژه حالت داده، سپس مژه‌های بالایی را با ریمل قهوه‌ای- سیاه بپوشانید. رژگونه زردآلویی را با برس رژگونه روی گونه‌ها، شقیقه‌ها، چانه و اطراف گردن و خط رویش مو بمالید. بهتر است رژگونه را به مقدار کم استفاده کنید تا اثر دلنشینی روی صورت داشته باشد.

با مداد لب به رنگ خنثی (کمی تیره‌تر از زمینه رنگ پوست‌تان انتخاب کنید) دور لب را شکل داده و با همان مداد، داخل لب را هم پر کنید.
حالا روی مداد لب کشیده شده را با رژلب بژ-صورتی تا لبه خط لب پر کنید (از برس لب استفاده کنید تا کار دقیق‌تر انجام شود)؛ سپس با گذاشتن یک دستمال کاغذی روی لب، آن را خشک‌کرده و دوباره رژ بمالید و این‌بار هم خشک کنید.
با نوک انگشت، برق لب خنثی را روی مرکز لب بمالید تا یک سایه روشن ایجاد شود و یک برجستگی ظاهری به لب بدهد.

کد خبر 40755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز