همشهری‌آنلاین - المیرا صدیقی: کارگاه پروفسور کاتسوهیکو اِگوچی و همکارانش در موسسه همشهری آغاز به کار کرد

پروفسور کاتسوهیکو اِگوچی (katsuhiko eguchi) مدیر توسعه آموزشی، پژوهشی مجموعه ماتسوشیتا الکتریک در کیوتو (PHP) است که 22 سال دستیار ویژه کونوسکه ماتسوشیتا بوده که وی نیز از برجسته‌ترین اندیشمندان ژاپن در عرصه مدیریت معطوف به منابع انسانی بوده است.

او که در دهها کشور تجربه تدریس دیدگاه‌های کونوسکه ماتسوشیتا را دارد؛ در این کارگاه، نظریه مدیریت ماتسوشیتا و نگاه انسانی وی را به نیروی کار تشریح کرد.

عکس‌ها: زهرا رفیعی

پروفسور اِگوچی و همکارانش بر توسعه منابع انسانی از طریق مواجهه با چالش‌ها گفتند و دیدگاه‌های ماتسوشیتا را به عنوان یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین کارآفرینان قرن بیستم و به ویژه رویکرد انسانی او را به صنعت، تولی و  تشریح کردند.

پروفسور اگوچی در این کارگاه تاکید کرد که  پروفسور ماتسوشیتا همواره به اصول تجارت بر مبنای نیروی انسانی تاکید می کرد و پول محوری را دلیل عمده ورشکستگی بسیاری از شرکت های بزرگ می دانست.

عکس‌ها: زهرا رفیعی

به گفته وی اگر تجارت و مدیریت منابع انسانی بر مبنای رضایت مشتری و بهبود شرایط اجتماع پایه گذاری شود مدیریت حتما موفق خواهد بود.

عکس‌ها: زهرا رفیعی

اگوچی در این کارگاه همچنین ابراز داشت که اصول مبنای مدیریتی ماتسوشیتا که به magic یا معجزه معروف است توانسته است بسیاری از شرکت های بزرگ ژاپنی را به موفقیت های بزرگ برساند که مرهون همان روش مدیریت درست منابع انسانی است که توانسته است رضایت مشتری و کارکنان را هم زمان سبب شود.

مشروح این نشست بزودی در همشهری آنلاین منتشر می شود.

کد خبر 40743

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز