همشهری‌ آنلاین: دادگاهی در استرالیا برای یک تبعه کلمبیایی که در عملیات تروریستی تهدید به ربودن و انفجار یک فروند هواپیمای تجاری با ۲۲۱ نفر مسافر را کرده بود حکم ۱۲ سال حبس صادر کرد.

هواپیماربای کلمبیایی

به گزارش ایرنا 'مندو مارکس'Manodh Marks یکی از مسافران هواپیمای پرواز شماره 128 از هواپیمایی مالزی روز 31 مه سال گذشته، 15 دقیقه پس از شروع پرواز با اعلام اینکه بمبی همراه دارد، تهدید کرد که آن را منفجر خواهد کرد.

این هواپیما از فرودگاه ملبورن استرالیا به مقصد سری‌لانکا در حال پرواز بود که در اعماق آسمان تهدید به انفجار شد.

به گزارش نیوزیلند هرالد، مندو مارکس 26 ساله پس از یکربع پرواز این هواپیما از صندلی خود برخواست و با نشان دادن بسته‌ای در دستش اعلام کرد که بمبی را به همراه داشته و قصد منفجر کردن آن را دارد. وی با این بسته به سمت کابین خلبان رفت و به طور مرتب وی را تهدید به انفجار هواپیما کرده بود.

این فرد که تبعه کلمبیاست امروز در دادگاهی در استرالیا به اتهام اقدام تروریستی به 12 سال زندان و اخراج به سری لانکا پس از اتمام دوره حبس محکوم شد.

هواپیماربا با فریادهای تهدید آمیز خود حدود 15 دقیقه کنترل این هواپیما را به دست گرفته بود که سرانجام با حمله غافلگیرانه تعدادی از مسافران دستگیر شد.

در گزارش دادگاه ویکتوریا استرالیا آمده است که این تبعه کلمبیا پیش از تهدیدات تروریستی خود مواد مخدر شیشه مصرف کرده بود.

تهدیدات تروریستی در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه در سال‌های اخیر افزایش یافته و از این رو استرالیا و 10 کشور عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا' آسه آن' قرارداد همکاری‌های مقابله با تهدیدات تروریستی را در ابتدای سال جاری امضا کردند.

کد خبر 407425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha