یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری گروهی از سارقین منازل در منطقه شرق تهران به‌ویژه در منطقه مجیدیه که هموطنان ارامنه در آنجا بیشتر سکونت دارند، خبر داد.

سارق

به گزارش ایسنا، در پی وقوع چندین فقره سرقت مشابه در منطقه مجیدیه تهران که عمدتا هموطنان ارامنه در آنجا سکونت دارند ، موضوع برای رسیدگی ویژه در دستور کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در بررسیهای میدانی به عمل آمده از محلهای سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقتها توسط یک گروه از سارقین منزل انجام شده که به شیوه تخریب در منازل، در ساعتهای اولیه شب اقدام به سرقت کرده و در سرقت‌های خود نیز تنها طلاجات و وجوهات نقد داخل منازل را سرقت کرده‌اند.

در ادامه اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری این گروه از سارقان و در بررسی تصاویر به‌دست آمده از یکی از محل‌های سرقت که در آن از دوربین‌های مداربسته استفاده شده بود، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه‌ای منزل، به نام احمد . غ ۲۷ ساله شدند و در بررسی سوابق این متهم مشخص شد که وی پیش از این نیز بارها به اتهام سرقت منزل دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار پس از طی کردن ۶ سال دوران محکومیت به تازگی از زندان آزاد شده و مجددا سرقت از منازل را از سر گرفته است.

با شناسایی دقیق "احمد" به عنوان یکی از سارقین، دستگیری این متهم حرف‌های در دستور کار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و پس از شناسایی مخفیگاهش در حاشیه جنوبی شهر تهران ، در ۳۱ اردیبهشت ماه در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از این محل مقادیری از اموال مسروقه کشف شد.

"احمد . غ" پس از انتقال به اداره هفدهم پلیس آگاهی و در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت شد و مدعی بود که اینبار پس از آزادی از زندان هیچگونه سرقتی انجام نداده اما با ارائه دلایل و قرائن غیر قابل انکار از سوی کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشود و به ایجاد گروهی از سارقین به سرگردگی خود و انجام سرقتهای متعدد در مناطق شرق تهران بویژه در منطقه مجیدیه تهران اعتراف کرد.

"احمد . غ" که اعتیاد شدیدی به هروئین و شیشه دارد، در اعترافاتش ضمن معرفی سه همدست دیگر خود عنوان داشت که در ساعت‌های اولیه شب و در زمانیکه چراغ خان‌های روشن نمی‌شد اقدام به شناسایی محله‌ای سرقت خود می‌کردند و در ادامه با اطمینان از عدم حضور صاحبخانه در منزل، به شیوه تخریب و توپیزنی وارد منازل شده و سرقت‌های خود را انجام می‌دادند.

با شناسایی سه عضو دیگر این گروه از سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی در چندین مرحله اقدام به دستگیری سه عضو دیگر این گروه از سارقان کرده؛ در ادامه تحقیقات و با بررسی پرونده‌های مشابه تعدادی از محل‌هاي سرقت‌ شناسایی و مالباختگان به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، دراین‌باره گفت: با شناسایی تعدادی از محل‌های سرقت و در بررسی اظهارات و شکایت مالباختگان، تاکنون ارزش مالی این پرونده به بیش از هشت میلیارد ریال رسیده و در حال حاضر تحقیقات از متهمان برای شناسایی دیگر محل‌های سرقت در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است و متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی دادسرای ویژه سرقت در اختیار پلیس اگاهی قرار دارند.

کد خبر 407219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha