همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات چهارشنبه نهم خردادماه بازار آسیا، تحت تاثیر بحران سیاسی در ایتالیا و نگرانی‌ها نسبت به اختلاف تجاری چین و آمریکا که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۸.۸۶ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۹۸.۸۰ دلار ایستاد.

به گفته استفن اینس، مدیر امور معاملات آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، ابهامات سیاسی فزاینده در ایتالیا و رشد تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین احتمالا به افزایش قیمت طلا کمک خواهد کرد، اما با توجه به حساسیت طلا به ارزش دلار آمریکا بعید است که این فلز زرد تا زمانی که بحران اتحادیه اروپا به پایان می‌رسد، شاهد افزایش قابل توجهی باشد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ نزدیک به بالاترین رکورد خود در شش ماه و نیم اخیر که در معاملات روز قبل آن سود کرده بود قرار گرفت.

عامل دیگری که از رشد قیمت طلا حمایت کرد عقب‌نشینی بازارهای سهام آسیا بود که تحت تاثیر انعکاس بحران سیاسی ایتالیا در بازارهای مالی، ریزش جهانی بورس‌ها را دنبال کردند.

سرمایه‌گذاران از این واهمه دارند که تکرار انتخابات در ایتالیا که سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است به یک همه‌پرسی درباره عضویت این کشور در منطقه یورو و نقش این کشور در اتحادیه اروپا تبدیل شود.

در این بین آمریکا، اعلام کرد همچنان تهدید وضع تعرفه‌ها برای واردات کالاهای چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار را رها نکرده است مگر این‌که پکن به مساله سرقت مالکیت معنوی آمریکایی رسیدگی کند.

طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی، با افزایش تقاضای خرید مواجه می‌شود.

ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۳۵ درصد افزایش یافت و به ۸۵۱.۴۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۶.۳۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۹۱.۲۰ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۹۷۴.۰۵ دلار معامله شد.

کد خبر 406868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha