کف‌زن حرفه‌ای که سابقه سرقت در ترکیه را هم در پرونده‌اش دارد، به اتهام سرقت از توریست‌های خارجی در تهران دستگیر شد.

متهم

به‌گزارش همشهری، تحقیقات پلیس برای دستگیری این سارق 27ساله از اواخر سال گذشته شروع شد. آن روز مأموران پلیس در جریان سرقت از یک توریست عرب در منطقه دولت‌آباد قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی سارق را شروع کردند. شاکی در توضیح ماجرا گفت:

در حال عبور از خیابان بودم که یک پراید سفید با شیشه‌های دودی و مجهز به چراغ ال‌ای‌دی مخصوص نهادهای دولتی مقابلم توقف کرد. همان موقع مرد جوانی از ماشین پیاده شد و درحالی‌که کاملا به زبانی عربی مسلط بود، خودش را مأمور یکی از وزارتخانه‌ها معرفی کرد و گفت پول‌هایت احتمالا جعلی است و خواست آنها را بررسی کند. من هم بسته دلارهایم را به او دادم و او شروع به بررسی دلارها کرد و یک دقیقه بعد آنها را پس داد و گفت خوشبختانه همه دلارهایم واقعی‌اند.

سپس سوار پراید شد و همراه راننده از محل دور شدند. با رفتن آنها احساس کردم از حجم دلارهایم کاسته شده و برای همین شروع به شمارش آنها کردم و متوجه شدم 45اسکناس 100دلاری‌ام به سرقت رفته است. آنجا بود که فهمیدم مرد جوان زمانی که در حال بررسی‌ دلارها بوده با شگردی شبیه تردستی و بدون اینکه من متوجه شوم، 4500دلار از من سرقت کرده است.

با شکایت این مرد و با توجه به شگرد سارق، مأموران حتم داشتند که سرقت از سوی یکی از مجرمان طایفه فیوج صورت گرفته، بنابراین با کمک شاکی، بررسی بانک اطلاعاتی پلیس انجام و در نهایت سارق جوان شناسایی شد. او یحیی 27ساله بود که طبق اطلاعات پلیس از سال 1385تاکنون بارها به جرم مشارکت در سرقت، جعل گذرنامه، غصب عناوین دولتی، کف‌زنی، سرقت چک‌های بین‌بانکی و خروج غیرمجاز از کشور دستگیر و روانه زندان شده بود.

تحقیقات نشان می‌داد که او حتی در ترکیه نیز به جرم سرقت دستگیر و زندانی شده و یک کف‌زن بین‌المللی است. با این اطلاعات محل اختفای مرد جوان در شهریار شناسایی شد و مأموران در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند. یحیی پس از انتقال به اداره آگاهی اعتراف کرد که با همدستی برادرش به نام فرید دست به سرقت از توریست خارجی زده و پس از آن فرید برای ادامه سرقت از کشور خارج شده و او نیز قصد داشته به وی ملحق شود که ناکام مانده است.

به‌گفته سرهنگ کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، از آنجا که احتمال می‌رود متهم دستگیر شده از افراد دیگری هم سرقت کرده باشد قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرده و شاکیان می‌توانند برای شکایت به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری مراجعه کنند.

کد خبر 406548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha