همشهری آنلاین: «اُلگا توکارزوک» نویسنده لهستان موفق به کسب جایزه ادبی بوکر بین‌الملل در سال ۲۰۱۸ میلادی شد.

ادبیات

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «اُلگا توکارزوک» به عنوان اولین نویسنده لهستانی برای نگارش رمان «پروازها» موفق به کسب جایزه ادبی بوکر بین‌الملل، ویژه برترین آثار داستانی ترجمه شده به زبان انگلیسی از سراسر جهان شد.

جایزه نقدی ۵۰ هزار پوندی بوکر به طور مساوی میان « «اُلگا توکارزوک» نویسنده کتاب و مترجم انگلیسی آن «جنیفر کرافت» تقسیم می‌شود.

امسال بیش از ۱۰۰ رمان از سراسر جهان متقاضی شرکت در جایزه بوکر بین‌الملل بودند و در نهایت «اُلگا توکارزوک» در رقابت با دو برنده پیشین این جایزه یعنی «هان کانگ» و «لازلو کراسناهورکایی» موفق به کسب این جایزه ادبی شد.

امسال «ورنون سوبوتکس» نوشته «ویرجین دسپنتس» از فرانسه، «چون سایه‌ای محو» نوشته «آنتونیو مونوز مولینا» از اسپانیا، «فرانکنشتاین در بغداد» نوشته «احمد سعداوی» از عراق،«پروازها» نوشته «اُلگا توکارزوک» از لهستان، «کتاب سفید» نوشته «هان کانگ» از کره جنوبی و «دنیا ادامه دارد» نوشته «لازلو کراسناهورکایی» از مجارستان نامزدهای جایزه ادبی بوکر بین‌الملل بودند.

سال گذشته «دیوید گراسمن» با رمان «اسبی وارد بار می‌شود» برنده جایزه بوکر بین‌المللی شد و فروش این کتاب پس از کسب این جایزه ۱۳۶۷ درصد افزایش یافت.

کد خبر 406273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha