همشهری آنلاین: مجله «اینترویو» که سال ۱۹۶۹ به همت اندی وارهول در نیویورک بنیان نهاده شده و در حوزه‌های فرهنگ عامه، هنر، مد و سرگرمی فعال بود، تعطیل شد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين نشريه معتبر در ماه‌هاي اخير با چند بحران اساسي دست به گريبان بود؛ از جمله مشكل ورود به كاركنان به ساختمان به دليل عقب افتادن اجاره، شكايت يكي از اعضاي پيشين تحريريه براي دريافت حقوق‌هاي عقب‌افتاده و كناره‌گيري مدير بخش مد به خاطر متهم شدن به رفتار نامناسب با كاركنان زن. پيتر برنت كه مجموعه‌دار ميلياردر است، سال 1989 مسئوليت مجله اينترويو را به عهده گرفته بود.

اين مجله را در دوران اوج با صفت «گوي بلورين پاپ» مي‌شناختند و مصاحبه‌هايي كه وارهول با چهره‌هاي سرشناس مي‌كرد، در قالب پرسش و پاسخ در آن منتشر مي‌شد. هنرمند نامدار بيشتر به جزئيات زندگي روزانه مصاحبه‌شوندگان علاقه داشت و «امروز صبحانه چه خوردي؟» از پرسش‌هاي محبوب او بود اما در دوران سردبيري باب كولاچلو و بعدها اينگريد سيچي، مجله اينترويو به يك نشريه مرتبط با فرهنگ عامه تبديل شد.

البته وارهول از اينترويو به بهترين شكل ممكن بهره مي‌برد و معمولا چهره همسران و دوستان مردان ثروتمند و تاجران بنام را روي جلد كار مي‌كرد. بعد نسخه‌اي از همان تصوير روي جلد كه در ابعاد بزرگ در استوديوي وارهول توليد شده بود، به مشتريان پولدار فروخته مي‌شد. اين روند با مرگ هنرمند سرشناس آمريكايي در 1987 به پايان رسيد و در سال‌هاي اخير با كساد شدن بازار رسانه‌هاي مكتوب، عهده توان خود را بر حوزه مد و جلب نظر عكاسان و طراحان گذاشت.

تعطيلي اينترويو كمتر از يك سال پس از آن اتفاق افتاد كه نشريه معتبر ويليج وويس هم نسخه چاپي خود را تعطيل كرد تا فقط در عرصه ديجيتال فعال باشد. حدود سه ماه پيش هم نشريه موسيقايي NME پس از 66 سال به فعاليت خود پايان داده بود.

کد خبر 406142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha