همشهری آنلاین: مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران از کمک سالیانه ۲۰ میلیارد تومان این بنیاد به دانشگاه تهران خبر داد و گفت: بر اساس یک برنامه ۱۰ ساله، باید ۳۰ تا ۳۵ درصد نیازهای مالی دانشگاه توسط این بنیاد تامین شود.

به گزارش ايسنا، دکتر سيد جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه آئین نیکانه بنیاد حامیان دانشگاه تهران که با حضور جمعی از خیرین، رئیس دانشگاه و اعضای هیات امنا و هیات مدیره دانشگاه برگزار شد، تامین مالی دانشگاه تهران را مهم‌ترین هدف از تاسیس این بنیاد دانست و گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته، حدود 100 هزار میلیارد تومان هزینه برای تامین این دانشگاه لازم است و تلاش می‌کنیم با کمک این بنیاد و جذب خیرین نقشی در حل نیازهای مالی دانشگاه داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌های دنیا با کمک خیرین اداره می‌شوند، گفت: مثلا بنیاد هاروارد در سال 2016 حدود 6500 میلیارد دلار برای دانشگاه هاروارد کمک مردمی جذب کرده و یا اینکه بنیاد سئول حدود 35 درصد اعتبارات دانشگاه را تامین می‌کند.

مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه سالیانه حدود 35 میلیارد تومان باید برای دانشگاه جذب مالی داشته باشیم، گفت: در حال حاضر سالیانه 20 میلیارد تومان حمایت مالی از دانشگاه تهران می‌کنیم و امیدوار هستیم ظرف 10 سال آینده بتوانیم 30 تا 35 درصد هزینه‌های دانشگاه را حمایت مالی کنیم.

دکتر ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در ابتدای تاسیس بنیاد حامیان دانشگاه تهران فقط 15 نفر به عنوان خیر جذب این بنیاد شده‌اند، اما امروزه این آمار به 300 نفر افزایش پیدا کرده و امسال نیز تلاش خواهیم کرد به 2500 خیّر که از خانواده دانشگاه تهران یعنی اساتید، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و یا حتی غیره هستند، برسیم.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از دانشجویان برگزیده و همچنین دانشجویان مستعد و بی‌بضاعت دانشگاه تهران را از برنامه‌های مهم اجرایی بنیاد حامیان دانشگاه عنوان کرد و گفت: ظرفیت این حمایت‌ها بستگی به تعداد جذب خیرین در بنیاد دارد.

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه نیازهای دانشگاه تهران برای حمایت خیرین بر روی سایت این بنیاد قرار دارد، گفت: تعمیر فضاهای کاربردی و فیزیکی این دانشگاه از دیگر فعالیت‌های بنیاد حامیان خیرین دانشگاه تهران است که انجام می‌شود، ضمن اینکه با توجه به ویژگی شهر بودن این دانشگاه هر سلیقه‌ای می‌تواند در هر حوزه‌ای که مایل است همکاری داشته باشد.

کد خبر 406266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha