سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تا چند روز دیگر سوت بازی افتتاحیه جام‌جهانی زده می‌شود و مثل همه‌ی فوتبال‌دوستان، مجله‌ داستان هم به استقبال این رویداد مهم ورزشی رفته.

همشهری داستان ویژه جام‌جهانی منتشر شد

در بخش «درباره زندگي» حمیدرضا صدر از طلوع و افول بازیکن‌ها می‌گوید و نادر داودی از حضورش در چند دوره‌ی جام‌جهانی می‌نویسد. زندگی‌نگاره‌ی لیلا نصیری‌ها، ریوفردیناند و دو داستان از محسن عباسی و مریم منوچهری نیز حال و هوای فوتبال دارند. در بخش روایت‌های داستانی یکی از قدیمی‌ترین سندهای فوتبال در ایران در 102 سال پیش منتشر شده و در بخش روایتهای مستند «مردان فوتبالی» تک‌نگاری‌های سایمون کوپر است از چند مربی ناکام در جام‌جهانی.

به بهانه‌ی سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر بخش روایت‌های مستند مجله مطلبی با عنوان «وقتی جنگ خواب بود» منتشر کرده که نامه‌نگاری‌های عاشقانه‌ی زن و شوهر جوانی است در سال‌های جنگ؛ یکی در خط مقدم جنگ و یکی در خط مقدم خانه.

براي علاقه‌مندان به مطالب مستند، از این شماره انتشار مجموعه‌ی آموزشی دنباله‌داری در بخش درباره داستان با عنوان «كارگاه ناداستان» آغاز شده که به‌صورت ساده و مصداقی شگردهای ناداستان‌نویسی را آموزش مي‌دهد. همچنين در بخش «پايان خوش» بخش تازه‌اي با عنوان «تاريخ مصرف:∞» به مجله اضافه شده كه مروري است بر آثار ماندگار هنرمندان تصویری. در اين شماره مجله‌ی داستان سراغ کاریکاتورهای فوتبالی بهمن عبدي كارتونیست معروف رفته.

به‌مناسبت هشتمین سال انتشار داستان، سر صفحه‌های این شماره از مجله، هر کدام عکس یکی از هشتادوهشت جلد پیشین مجله است، مثل یک آلبوم که می‌شود با ورق زدن روزها و سال‌های رفته را مرور کرد. مثل یک فال که می‌شود چشمها را بست و نيت كرد و انگشت انداخت و صفحه‌ای را گشود و مراد گرفت.

به‌غير از اين‌ها، داستان‌ها و روایت‌هایی از حسین انتظامی، ليلا نصيري‌ها، علی امیرریاحی، فرزانه دوستی، محمود حسينی‌زاد، گيتا گركاني، محمدرضا فرزاد، ابراهيم اميني، مارگرت اتوود، كريس ويويورا، مارك هادون، لوسيا برلين، خوسه مارتي، لئونارد مایکلز و... در اين شماره منتشر شده است.

هشتادهشتمين شماره‌ي ماهنامه داستان همشهری در 254 صفحه با قیمت 12000 تومان، از اوايل خرداد در روزنامه‌فروشی‌ها وکتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 406175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha