سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فایننشیال تایمز، لندن را به عنوان جذاب‌ترین شهر اروپایی برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد.

London

به گزارش ایسنا به نقل از آر تی، این رده‌بندی که توسط واحد اطلاعات سرمایه‌گذاری فایننشیال تایمز معرفی شده است، ۳۰۱ شهر اروپایی از ۱۵۰ منطقه را با یکدیگر مقایسه کرده است. هر چند که لندن جایگاه خود را به عنوان جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری اروپایی حفظ کرده است اما برخی معتقدند این روند پس از بریگزیت تغییر خواهد کرد.

دوبلین، پایتخت ایرلند در رده دوم قرار دارد و پاریس جایگاه سوم را از آن خود کرده است. آمستردام هلند چهارمین شهر جذاب و مسکو به عنوان پنجمین مقصد جذاب سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شده است. پس از این شهر نیز شهرهای هلسینکی، ورشو، برلین، استکهلم و فرانکفورت در رده‌های ششم تا دهم قرار دارند.

ولادمیر یفیموف - رئیس موسسه سیاست اقتصادی و توسعه - گفت: پایتخت روسیه موفق شده است جایگاه خود را در بین مقاصد جذاب سرمایه‌گذاری اروپایی ارتقاء دهد و امسال به جمع ۵ شهر برتر بپیوندد که بالاترین جایگاه در شهرهای شرقی اروپا محسوب می‌شود. وی در توضیح علل موفقیت مسکو در جذب سرمایه‌گذار خارجی گفت: در نتیجه برنامه حمایت از سرمایه‌گذاری، مسکو موفق شده است به جمع ابرشهرهای اروپایی با تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران خارجی بپیوندد.

مسکو هر سال ۵۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری خارجی در روسیه را به خود جذب می‌کند و در شاخص سهولت کسب و کار نیز این شهر برترین شهر اروپای شرقی شناخته شده است و پس از این شهر، ورشو و بخارست قرار دارند.

مسکو در سال ۲۰۱۶ در رده هفتم و در سال ۲۰۱۴ در رده دهم برترین مقاصد اروپایی برای سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفته بود.

گزارش سرمایه‌گذاری این نشریه در بین شهرهای اروپائی هر ۲ سال یک بار منتشر می‌شود.

کد خبر 405546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha