همشهری آنلاین: جمهوری آذربایجان از امروز (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت) صدور روادید برای شهروندان ۱۵ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران را از طریق سامانه الکترونیکی آسان ویزا در فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف باکو آغاز کرد.

فرودگاه جمهوری آذربایجان

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری رپورت شهروندان، ایران، اندونزی، قطر، کویت، عمان، مالزی، رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی، بحرین، کره جنوبی، عربستان، سنگاپو، ترکیه و ژاپن از این پس روادید جمهوری آذربایجان را در حین ورود به فرودگاه بین‌المللی باکو دربافت می‌کنند.

بنا به این گزارش صدور روادید از طریق سامانه الکترونیکی ' آسان ویزا ' در سایر فرودگاه‌های بین‌المللی جمهوری آذربایجان، شامل لنکران ، قبله و گنجه یک ماه آینده دیگر آغاز می شود.

« الوی مهدی اف » رئیس موسسه دولتی خدمات عمومی ' آسان خدمت ' گفت: شهروندان خارجی بابت دریافت ویزای ' آسان ویزا ' در فرودگاه بین‌المللی باکو باید 20 دلار پرداخت کنند.

وی افزود: صدور روادید برای شهروندان ژاپن رایگان، شهروندان ترکیه 10 دلار و بقیه کشورها 20 دلار است.

به گفته مهدی اف، در حال حاضر در فرودگاه بین‌المللی باکو 14 پایانه الکترنیکی برای صدور ویزای الکترونیکی نصب شده که این پایانه‌ها در هفت زبان فارسی، آذری، انگلیسی، فرانسوی ، عربی ، روسی و اسپانیایی فعال است.

جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی به این کشور را در اولویت فعالیت‌های اقتصادی خود قرار داده است.

کد خبر 405542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha