دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

چهره هفته؛ همایون ارشادی / «در ماشین نشسته بودم و پشت چراغ قرمز منتظر بودم که یکی به شیشه ماشین زد و از من پرسید حاضرم در فیلم بعدی‌اش ـ «طعم گیلاس» ـ بازی کنم؟

او از من پرسید که سابقه بازیگری دارم یا اصلا به آن فکر کرده‌ام؛ که من جواب دادم نه. وقتی گفت در فیلم‌ام بازی می‌کنی، بلافاصله گفتم که بله». این ماجرایی است که همایون ارشادی از انتخابش برای بازی در فیلم عباس کیارستمی می‌گوید. او حالا در 60 سالگی بار دیگر خبرساز شده. بازی ارشادی در فیلم «بادبادک‌باز» یکی از اتفاقات مهم امسال سینمای ایران است.

او در این فیلم نقش پدر امیر ـ یکی از 2 قهرمان اصلی کتاب ـ را بازی می‌کند. اما انتخاب ارشادی برای چنین نقشی ریشه در فیلم طعم گیلاس دارد. مارک فورستر ـ سازنده فیلم‌هایی نظیر «در جست‌وجوی نورلند» ـ برای اقتباس‌اش از کتاب مشهور خالد حسینی دنبال بازیگر می‌گشت و وقتی فیلم عباس کیارستمی را دید، تحت‌تأثیر حضور همایون ارشادی قرار گرفت؛ برای همین هم او را به کابل دعوت کرد تا از این هنرپیشه تست بگیرد. آن زمان ارشادی دوباره به سر کار سابقش ـ معماری ـ برگشته بود اما خواندن کتاب حسینی و دعوت فورستر، او را مشتاق کرد. ارشادی می‌گوید: «پیش مارک فورستر رفتم و گفتم مطمئنی که من به درد این نقش می‌‌خورم؟ شخصیت بابا در فیلم، دست‌های بزرگی دارد و قدش هم بلند است؛ من خیلی کوتاهم.

اما او گفت فقط دیالوگ‌هایم را بخوانم». او درباره نقشی که بازی کرده می‌گوید: «پدر امیر مردی قوی است که البته در جوانی اشتباه هم کرده. او همه چیزش را از دست داده، جز غرورش اما هنوز هم پسرش را دوست دارد». او از جمعه پیش تبدیل به چهره‌ای شناخته شده در آمریکا و اروپا شده. اگرچه ما باید چند صباحی صبر کنیم تا فیلم «بادبادک‌باز» را ببینیم. اما همین که یک ایرانی در چنین اثری بازی می‌کند، آدم را قلقلک می‌دهد که فیلم را از هر دوست و آشنایی پرس‌و جو کند! ببینم شما فیلم «بادبادک‌ها» را ندارید؟

کد خبر 40536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز