همشهری آنلاین: پادشاه اسپانیا روز دوشنبه 31 دسامبر به طور سرزده برای بازدید از نیرو‌های این کشور مستقر در هرات وارد افغانستان شد.

به نوشته ال موندو، خوان کارلوس که در این سفر او را خوسه انتونیو الونسو وزیر دفاع اسپانیا همراهی می‌کند، با یک فروند هواپیمای نیرو‌ی هوایی اسپانیا پس از توقفی کوتاه در کویت، وارد پایگاه پشتیبانی پیشرفته هرات شد.

منابع دولتی اسپانیا اعلام کرده‌اند که پادشاه این کشور ، پس از رایزنی با خوسه لوییس ساپاترو نخست وزیر اسپانیا دست به این سفر زده است.

منابع دولتی اسپانیا همچنین افزودند که پادشاه این کشور قصد داشت در مراسم سالگرد هفتادمین سال تولدش از نیرو‌های اسپانیا در افغانستان دیدار کند، همانگونه که در شش ژانویه 1998 و در شصتمین سالگرد تولدش نیز از نیرو‌های اسپانیایی در بوسنی بازدید کرده بود.

در این سفر خوان کارلوس با فرماندهان نظامی و همچنین 742 سرباز این کشور مستقر در هرات دیدار خواهد کرد و سال نو را به آنان تبریک خواهد گفت. از زمان آغاز جنگ افغانستان 86 نفر از نیرو‌های اسپانیایی که تحت فرماندهی ایساف(نیروی بین‌المللی برای کمک به استقرار امنیت) جان خود را از دست داده‌اند.

در سال 2002 نیز پادشاه اسپانیا از نیرو‌های این کشور که در ماموریت خارجی در کوزو به سر می‌بردند بازدید کرده بود. پادشاه اسپانیا در حالی به افغانستان سفر کرده است که روز 22 دسامبر 2007 نیز نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه به طور سرزده وارد این کشور شده بود و با حامد کرزای نخست وزیر افغانستان دیدار کرده بود.[سفر سارکوزی به افغانستان]

یک روز پس از دیدار سارکوزی، رومانو پرودی نخست وزیر ایتالیا نیز مبادرت به دیدار از افغانستان کرده بود.[سفر سر زده نخست وزیر ایتالیا به افغانستان]

کد خبر 40522

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز