دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

مهدی‌ربوشه: همه چیز ممکن است. کمی بعد از این 90 دقیقه، آشفتگی دامن یکی از دو مدعی را خواهد گرفت.

 این در حالی است که احساسات همزمان بوناچیچ و قطبی انگار در لبه نیمکت اجازه راحت نشستن را به آنها نمی‌دهد. چه جدال امروز (10 دی) پرسپولیس برابر سپاهان لحن خاصی خواهد داشت؛ نبرد با لحن گذشته.

سپاهان ؛ 4 بازی، 2 امتیاز

 سپاهان در مصاف امروز، میزبان است. میزبانی که این روزها شرایط چندان خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. آنها پس از تجربه دومین شکست خود برابر اوراوا که البته در چارچوب رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان رقم خورد، بازگشت مقتدرانه‌ای به مسابقات لیگ‌برتر نداشتند.

 چه کسب 2 امتیاز از 4 بازی معوقه مدعی بودن‌شان برای رسیدن به عنوان قهرمانی را با ابهاماتی همراه کرد. اگرچه لوکا بوناچیچ اعتقاد دیگری دارد و می‌گوید: «سپاهان در نیم‌فصل دوم بهتر کار خواهد کرد.»

مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز که این روزها در واکنش به افت تیم لوکا، جهانی شدن زردها را خبر خوبی می‌داند، در مصاحبه‌ای تصریح کرده است: «ما امروز مورد تحلیل رسانه‌ها قرار می‌گیریم و این بدان معناست که سپاهان شخصیت قهرمانی دارد.»

ساکت همچنین راجع به دیدار حساس امروز می‌گوید: «لوکا از حساسیت این بازی باخبر است. او می‌داند که این یک بازی معمولی نیست و برای هر دو تیم جنبه حیثیتی دارد.»

 کار میزبان اما برای شکست پرسپولیس آنجایی سخت‌تر شده که شایعه جدایی‌ لوکا از سپاهان پس از دیدار امروز، مسئولان باشگاه را وادار به واکنش کرده است. موضوعی که محمدرضا ساکت در خصوص آن می‌گوید: «این شایعه، دروغ است.

البته لوکا از چند باشگاه ژاپنی پیشنهاد داشت که با مخالفت ما همه چیز تمام شد، بنابراین هیچ‌کس هیچ‌جا نمی‌رود.» نظیر این اظهارنظر را می‌توان در نوع ارتباط میان کاشانی و مربی بدنساز پرسپولیس یافت. آنجا که آخرین خبرها از تلاش مدیرعامل این باشگاه در جهت بازگرداندن مرزبان به کادر فنی پرسپولیس حکایت دارد. شاید به همین دلیل علیرضا مرزبان صبح روز گذشته راهی آلمان شد تاشاید با وقفه‌ای یک‌هفته‌ای به تمرینات پرسپولیس بازگردد. موضوعی که پذیرش آن از سوی افشین قطبی امر بعیدی به نظر نمی‌رسد.

 جدال با لحن گذشته

اگرچه پرسپولیس در رقابت‌های لیگ‌برتر در بازی‌های خود برابر سپاهان عملکرد قابل قبولی داشته است اما سپاهان برای سرخ‌ها به خصوص در جام حذفی یادآور خاطرات تلخی است که آخرین آن به نیمه‌نهایی فصل گذشته بازمی‌گردد. آنجا که سرخ‌پوشان پایتخت در طول کمتر از 4 دقیقه حضور در فینال جام حذفی را از دست دادند تا دنیزلی مجبور به ترک پرسپولیس شود.

 مصاف امروز درست در همین حال و هوا برگزار خواهد شد. گویا سرخ‌ها برای انتقام، عطش عجیبی دارند. افشین قطبی اما برای عبور از تلخ‌ترین رقیب چندسال اخیر پرسپولیس چاره‌ای جز شناخت کامل از قابلیت‌های فنی لوکا ندارد. مربی که اتفاقاً به هنگام مصاف با پرسپولیس همه چیز را جاه‌طلبانه نگاه می‌کند.

هیچ‌کس هنوز حرکت عجیب او در بازی نیمه‌نهایی سال گذشته را فراموش نکرده است. آنجا که مثل یک مربی تازه‌کار به داور بازی شدیداً اعتراض کرد و پس از اخراج و البته پیروزی در مصاحبه خود گفت:« می‌خواستم بازیکنانم را برای بردن پرسپولیس به هیجان بیاورم.»

 لوکا و قطبی در حالی امروز در فولادشهر قرار ملاقات دارند که سرمربی پرسپولیس برای جبران باخت سنگین تیمش مقابل پاس همدان روزهای پرفشاری را سپری می‌کند. روزهایی که اولین واکنش قطبی را این‌گونه رقم زده‌است: «نیم‌فصل دوم دست به اصلاحات اساسی می‌زنم و اجازه نمی‌دهم تیمم وارد حاشیه شود.»

افشین قطبی که طی این فصل در جریان چند مصاحبه با صراحت تأکید کرد: «اصلاً به دنیزلی فکر نمی‌کنم» این روزها چاره‌ای جز شبیه‌سازی ندارد. او در تازه‌ترین واکنش غیررسمی خود نسبت به جدال برابر سپاهان گفته است: «علاقه‌ای به دنیزلی شدن ندارم.»

ستاره‌های مصاف سخت

 در حالی که به نظر می‌رسد هر دو مربی تیم‌های خود را برای شکست یکدیگر مهیا کرده‌اند گویا سرنوشت مصاف سخت امروز در دست بازیکنان برجسته دو تیم است که در پرسپولیس محسن خلیلی و در سپاهان محرم نویدکیا را می‌توان جزو آنها دانست.

مهاجم فرصت‌طلب سرخ‌پوشان پایتخت که در بازی سنگین پرسپولیس برابر پاس همدان عملکرد پرانتقادی داشت، حالا با سکوت یک هفته‌ای خود در واکنش‌ به انتقاد رسانه‌ها در گفت‌وگو با یکی از دوستان نزدیک خود تصریح کرده است: «همان بلایی که سال گذشته آنها بر سر پرسپولیس آوردند امروز توسط ما علیه سپاهان تکرار می‌شود.»

 محسن خلیلی انگار به خوبی دریافته که گل زدن به سپاهان تا چه حد محبوب‌تر شدن نزد هواداران پرسپولیس را سرعت می‌بخشد.از سوی دیگر محرم نویدکیا برای سپاهان توانایی انجام هر کاری را دارد. روز خوب نویدکیا یعنی روز سخت سرخ‌ها. او این تعبیر را به خصوص در نیمه‌ نهایی جام حذفی سال گذشته به اثبات رساند. هافبک بازیساز سپاهان در دیدار امروز نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

غایبان آخرین بازی نیم‌فصل

سرپرست سپاهان می‌گوید: «عقیلی و نویدکیا دو بازیکن تیم ما زیرنظر پزشک تیم مشغول تمرین و فیزیوتراپی هستند و به طور حتم به بازی برابر پرسپولیس خواهند رسید.»این در حالی است که محمود کریمی به دلیل آسیب‌دیدگی و عباس محمدی به دلیل محرومیت قادر به همراهی سپاهان مقابل پرسپولیس نیستند. لوکا همچنین مجیری و حمیدی را در بازی امروز در اختیار ندارد.در پرسپولیس نیز شیث رضایی و کریم باقری غایبان اصلی آخرین جدال نیم‌فصل محسوب می‌شوند.

 آیا افشین قطبی که تیمش قبل از رویارویی با سپاهان، قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود کرده با غلبه بر زردپوشان اصفهانی سروصدای تازه‌ای به پا خواهد کرد یا خاطره تلخ دوباره برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟

کد خبر 40510

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز