پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشگاه تهران درباره خروج آمریکا از برجام، در حمایت از سیاست اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

دانشگاه تهران

به گزارش ایسنا، در متن بیانیه شورای دانشگاه تهران آمده است: "در آستانه ورود انقلاب اسلامی به پنجمین دهه حیات خود، رئیس جمهور آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه ملت ایران، از توافق‌نامه برجام که بر اساس اراده جهانی و برای برون‌رفت از یک چالش بزرگ بین‌المللی و به دلیل تعامل سازنده ایران با جهان منعقد شده بود، خارج شد.

تغییر مداوم سیاست‌های راهبردی امریکا با تغییر دولت‌ها در آن کشور، اصلی آشنا در عرصه سیاست جهانی است و موضوع تازه‌ای نیست، اما خروج از برجام، نشانه‌ای از عدم تأثیر سیاست فشار بر ایران و نشانه‌ای آشکار از سیاست‌های منطقی ایران در برابر توافقنامه برجام است.

آنچه روشن است اینکه برجام از یک‌سو حاصل نگاه تعامل‌محور نظام با جهان و حاصل تلاش خستگی‌ناپذیر دستگاه دیپلماسی کشور و از سوی دیگر، یک توافق‌نامه مهم و راهبردی بین‌المللی بود که به تایید مهم‌ترین نهادهای جهانی رسیده و مبنای تعاملات مهم بین‌المللی قرارگرفت. از این‌رو اعلام خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، جز تایید بدعهدی‌های تاریخی آن کشور نیست و بی‌شک تاریخ، این رویداد مهم را که نشانه بی‌تعهدی دولت آمریکا به تعهدات رسمی و امضاء‌شده خود در مجامع جهانی است، ثبت خواهد کرد.

دانشگاه تهران ضمن تقبیح اقدام ناشایست دولت آمریکا در متعهد نبودن به برجام، با توجه به مسئولیت اجتماعی خود، از موضع مدبّرانه و هوشیارانه دولت جمهوری اسلامی ایران که حمایت جهانی را به دنبال داشت، تقدیر می‌نماید. قطعاً آمریکا با اعلام خروج از برجام، به دنبال عکس‌العمل احساسی متقابل از سوی دولت ایران بود تا در پرتو آن بتواند اقدامات ضدایرانی خود را گسترش دهد ولی تدبیر دولت جمهوری اسلامی ایران در اعلام پایبندی به برجام بدون آمریکا، باعث شد تا تمام هزینه‌های سنگین این بدعهدی توسط دولت آمریکا پرداخت شود.

همگام با ملت بزرگ ایران، دانشگاه تهران، با اعلام تبعیت از سیاست‌های کلان نظام، مقام معظّم رهبری و دولت تدبیر و امید، تلاش خواهد کرد در دوره جدیدی که آغاز شده است، همانند چهاردهه گذشته، همه تلاش خود را برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور به کار گیرد و با پشتیبانی کامل از سیاست‌های دولت تدبیر و امید، به سهم خود، مسئولان کشور را در مسیر درست توسعه و پیشرفت یاری دهد.

در پایان از همه دانشجویان، استادان و دانشگاهیان ایران و سراسر جهان، به خصوص دانشگاه‌های آمریکا و استادان و پژوهشگران این کشور می‌خواهیم این اقدام دولت آمریکا را که ناقض بدیهی‌ترین اصول روابط بین‌الملل است، محکوم کرده و با روشنگری‌های خود این دولت را در سطح بین‌الملل هرچه بیشتر منزوی نمایند."

کد خبر 405070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha