همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران اسلامی قابل تهدید نظامی توسط هیچ قدرت خارجی نیست، گفت: امروز با توجه به اقتدار دفاعی کشورمان، در شرایطی هستیم که ایران اسلامی قابل تهدید نظامی توسط هیچ قدرت خارجی نیست.

 امیر حاتمی

به گزارش وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی با اشاره به تلاش ها و مجاهدت های متخصصین متعهد صنعت دفاعی برای ارتقاء قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی با آگاهی کامل از توانمندی های دفاعی و نظامی نیروهای مسلح مقتدر کشورمان دیگر سخنی از گزینه های نظامی به میان نمی آورند.

وی با اشاره به تلاش وزارت دفاع برای تامین نیازمندی های دفاعی و نظامی نیروهای مسلح بیان داشت: امروز با توجه به اقتدار دفاعی کشورمان، در شرایطی هستیم که ایران اسلامی قابل تهدید نظامی توسط هیچ قدرت خارجی نیست.

وزیر دفاع با قدردانی از حمایت های بی دریغ مجلس شورای اسلامی و دولت در تقویت هر چه بیشتر بنیه دفاعی اظهار با بیان اینکه بسیاری از توطئه ها و شیطنت های طراحی شده توسط نظام استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تضعیف اقتدار و قدرت دفاعی کشورمان است، افزود: بحمدالله با اتحاد و همبستگی همه آحاد ملت و تلاش محور مقاومت توانسته ایم توطئه بزرگ تروریسم را شکست داده و از تحقق برنامه بلندمدت و کلان دشمنان که با سرمایه گذاری های هنگفت طراحی شده بود جلوگیری کنیم.

امیر حاتمی با تحلیل شرایط امنیتی دو کشور عراق و سوریه پس از شکست های مفتضحانه تروریست ها و حامیانشان در منطقه تصریح کرد: امروز شاهدیم که این دو کشور که آماج حملات شدید تروریست های تکفیری بودند در مسیر ثبات و امنیت قرار دارند.

 مجلس نگاه ملی به لوایح مربوط به نیروهای مسلح دارد

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های وزارت دفاع برای افزایش قدرت دفاعی کشور اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره پشتیبان نیروهای مسلح و وزارت دفاع به عنوان مظهر اقتدار دفاعی ایران اسلامی هستند و تمام سعی مان بر این است که در تصویب بودجه مورد نیاز نیروهای مسلح از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

مصطفی کواکبیان با تبیین جایگاه و نقش تعیین کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تامین امنیت ملی و دفاع از حقوق ملت ایران تاکید کرد: یکی از ارکان مهم برای تامین منافع ملی وجود نیروهای مسلح مقتدر با قدرت بازدارندگی موثر است.

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با قدردانی و تشکر از تعامل سازنده و فعال وزارت دفاع با مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نمایندگان ملت نیز نگاه مثبت و ملی به طرح ها و لوایح مربوط به نیروهای مسلح و حوزه دفاعی داشته و تعامل بسیار خوب و سازنده ای با نیروهای مسلح، برای پیشبرد ماموریت های دفاعی و امنیتی داشته ایم.

کواکبیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی از توانمندی های صنایع الکترونیک وزارت دفاع تصریح کرد: باید با حمایت از این شرکت و معرفی توانمندی های آن در سطح ملی، نسبت به جایگزینی محصولات تولیدی صاایران با نمونه خارجی آن اهتمام ورزید و ضمن حمایت از کالای ایرانی در حوزه واردات نیز از کالاهای خارجی بی نیازی حاصل شود.

مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع نیز در بازدید اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی از صاایران، گزارشی از توانمندی های صنایع الکترونیک ایران در حوزه های مختلف ارائه کرد و گفت: صاایران همواره سعی کرده با برآورد دقیق نیازمندی های الکترونیک نیروهای مسلح و کشور، به تجهیزات و فناوریهای روز دست یابد.

امیرسرتیپ دوم شهرام مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع با اشاره به تلاش های متخصصین صنایع الکترونیک ایران برای ساخت و تولید تجهیزات پدافندی اظهار داشت: به کارگیری دستاوردهای نوین صنایع الکترونیک ایران موجب ارتقای توان رزمی قرارگاه پدافند هوایی در حفظ و حراست از ایران اسلامی شده است.

وی با اعلام آمادگی برای ارائه خدمات فنی و الکترونیک به بخش های مختلف کشور، اظهار امیدواری کرد در سال حمایت از کالای ایرانی بتوانیم تجهیزات الکترونیک را با بهترین کیفیت در اختیار نیروهای مسلح و مردم قرار دهیم.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی دیدگاه های خود را در زمینه های مختلف شامل صنایع دفاعی، ایفای نقش صنعت دفاعی در تامین تجهیزات و محصولات غیرنظامی، ایفای نقش ودجا در دیپلماسی و ... مطرح کردند.

کد خبر 405041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha