همشهری آنلاین: یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای تاکید کرد که این آژانس اجرای تعهدات مرتبط با موضوع هسته‌ای ایران در توافق برجام را تائید می‌کند.

 آمانو: آژانس اجرای تعهدات هسته ای ایران را تائید می کند

به گزارش ایرنا ، در بیانیه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون هیچ اشاره ای به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام آمده است: آژانس بین المللی انرژی اتمی تحولات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را از نزدیک دنبال می کند.

آمانو افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی مطابق درخواست شورای امنیت سازمان ملل و با مجوز شورای حکام آژانس در سال 2015 ، کار نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته ای ایران تحت برجام را انجام می دهد.

مدیر کل آژانس تاکید کرد: ایران تحت برجام مشمول قوی ترین نظام راستی آزمایی هسته ای جهان است که یک دستاورد مهم راستی آزمایی است و آژانس می تواند تائید کند که تعهدات مرتبط هسته ای ایران تا به امروز در حال اجرا شدن هستند.

شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درحالی با نسبت دادن اتهام های بی اساس به ایران، خروج واشنگتن از برجام را رسما اعلام کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این نیز در گزارش های خود، 10 بار پایبندی ایران به این توافق هسته ای را تایید کرده است.

کد خبر 405038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha