همشهری آنلاین: رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت از ماه‌ها پیش برای مواجهه با اقدام«ترامپ» آمادگی داشت، گفت:بیش از ۱۲سناریو برای خروج آمریکا از برجام پیش‌بینی شده بود.

به گزارش مهر، حسام الدین آشنا رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ماه‌ها پیش برای انواع اقداماتی که ممکن بود «ترامپ» انجام دهد، پیش‌بینی لازم را به عمل آورده و آمادگی کافی را برای مواجهه با آن داشت، گفت: بیش از ۱۲ سناریو برای اقدام شب گذشته ترامپ پیش‌بینی شده بود و صحبت هایی که این فرد داشت، خارج از آن سناریوها نبود.

وی افزود: در نتیجه ما به هیچ وجه از این اقدام او شگفت زده نشدیم چراکه با توجه به خروج ایالات متحده از پیمان پاریس، یونسکو، پیمان نفتا و تلاش هایی که برای عبور از چندجانبه گرایی انجام داده و به وجود آمدن این درک جهانی که ترامپ به دنبال بازسازی یکجانبه گرایی در روابط بین‌الملل است، همه را به این جمع بندی رساند که ادامه برجام با حضور ترامپ ممکن نخواهد بود و او توان ماندن در برجام را ندارد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تاکید کرد: اگر اروپایی ها بتوانند منافع ایران در برجام را بدون آمریکا تضمین کنند، می توانند از منافع برجام برخوردار باشند و اگر اراده و توان کافی برای این کار نداشته باشند نباید از ایران توقع دیگری داشت.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران مانند همیشه امیدهای دشمنان خود را به یاس تبدیل خواهد کرد، گفت: با وحدت ملی که در ایران حاکم است، تبعیت همگان از تصمیمات کلان نظام و پیشتازی دولت در انجام وظایف خود در قبال سیاست خارجی، همه گروه ها، جناح ها، شخصیت ها، تریبون ها و رسانه های عمومی در این موضوع به صورت یکپارچه در کنار دولت خواهند بود.

آشنا در پایان تصریح کرد: با درک بلندی که شخصیت های سیاسی از شرایط منطقه، موفقیت های ایران در صلح سازی منطقه ای، مبارزه با تروریسم و پیش بردن انتخابات آزاد در منطقه دارد؛ حتما همه اذعان خواهند کرد که شرایط جدید هم نیاز بیشتری به وحدت و همبستگی ملی دارد.

 

 

کد خبر 404974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha