سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازیگر نقش شرلوک هلمز از همکاران خود در صنعت سینما خواست قید کار کردن در پروژه‌هایی را بزنند که در آنها زنان کمتر از همتایان مرد خود دستمزد می‌گیرند.

بندیکت کامبربچ

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، بنديكت كامبربچ در آستانه آغاز نمايش سريال «پاتريك ملرز» به راديو تايمز خطاب به بازيگران گفت: «به سهم خود نگاه كنيد و ببينيد زنان چقدر دستمزد مي‌گيرند. بعد به مديران پروژه بگوييد اگر دستمزد زنان و مردان يكسان نيست، نمي‌توانيد آن را انجام بدهيد.»

بازيگر 41 ساله لندني تازه‌ترين چهره‌اي است كه به جنبش احقاق حقوق زنان در سينما پيوسته است. اين جنبش پيش از فاش شدن فساد اخلاقي برخي غول‌هاي هاليوودي راه افتاده بود و مدتي زير سايه پرونده ستاره‌هايي چون هاروي واينستين و كوين اسپيسي قرار گرفت اما به نظر مي‌رسد همچنان هوادار دارد.

كامبربچ كه كار خود را از بازي در تئاتر و تلويزيون آغاز كرده بود، بيش از همه براي بازي در سريال موفق «شرلوك هلمز» شناخته مي‌شود. او براي بازي در فيلم سينمايي «بازي تقليد» نامزد دريافت جايزه اسكار شد و چند نامزدي بفتا و گلدن گلوب هم در كارنامه دارد.

«پاتريك مل‌رز» نخستين برنامه تلويزيوني است كه در شركت ساني‌مارچ به مديريت كامبربچ توليد شده است. اين مجموعه پنج قسمتي از شبكه اسكاي آتلانتيك پخش مي‌شود و منبع الهام آن پنج رمان از ادوارد سنت‌اوبين است.

کد خبر 404948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha