همشهری آنلاین: به گفته نماینده رشت در مجلس، پروژه راه‌آهن رشت ۹۸ درصد پیشرفت داشته و با تکمیل آن در هفته دولت علاوه بر تاثیر بر ترافیک سنگین راه‌های شمال کشور بر رشد اقتصادی گیلان تاثیر خواهد گذاشت.

راه آهن قزوین رشت

محمد صادق حسنی جوریابی، نماينده رشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره افتتاح پروژه ناتمام راه آهن رشت، گفت: راه آهن اقتصاد گیلان را متحول می‌کند و شکی در این مقوله نیست و این در حالی است که احمدی‌نژاد قول داده بود که تا قبل از پایان سکانداری در کسوت رییس جمهوری‌اش سوت قطار قزوین - رشت را به صدار دربیاورد، اما متاسفانه این وعده رییس جمهور سابق در آن مقطع عملیاتی نشد.

  • پروژه راه آهن رشت98 درصد پیشرفت داشته است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برطبق پیگیری انجام شده درباره وضعیت اجرایی پروژه راه آهن رشت مطلع شدیم که این پروژه بسیار حیاتی در حدود 98 درصد پیشرفت داشته است، بنابراین امیدواریم حداکثر در هفته دولت این پروژه حیاتی حمل و نقلی افتتاح شود.

وی با بیان اینکه تاخیردر افتتاح پروژه راه آهن رشت با هیچ منطقی سازگاری ندارد، تصریح کرد: دولت قول داده است تا خرداد ماه پروژه راه آهن افتتاح شود اما ما به هفته دولت درشهریورماه نیز رضایت داریم.

  • شهر صنعتی رشت با 10 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند

حسنی جوریابی افزود: با افتتاح پروژه راه آهن رشت به سادگی می‌توان هر هفته شاهد حضور گسترده توریست‌ها از پایتخت به سمت شمال کشور باشیم؛ بنابراین با عملیاتی شدن این مهم مشخص است که اقتصاد گیلان جان می‌گیرد؛ اما هم اکنون متاسفانه شهر صنعتی رشت با 10 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند که این امر نمی‌تواند از نظر اقتصادی برای استان رشت خبر مناسبی تلقی شود.

وی ادامه داد: اگر پروژه راه آهن رشت فعال شود؛ نه تنها صنعت توریست بلکه صنعت نیز جان تازه‌ای می‌گیرد؛ زیرا بطور حتم سرمایه‌گذاران بسیاری برای جاذبه توریستی و اقتصادی رشت این حوزه انتخابیه را به عنوان مقصد تجاری انتخاب می‌کنند.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس بابیان اینکه داستان ناتمام پروژه راه آهن رشت در هفته دولت به پایان برسد، یادآورشد: زنگ توقف ترافیک‌های سنگین شمال کشور با سوت راه آهن قزوین به رشت به صدا درمی‌آید.

کد خبر 404829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha