همشهری آنلاین: معاون نشر و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: ناشران و نویسندگان با توجه به مجاهدت های مدافعان حرم و شهدای دوران دفاع مقدس در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند و کتابهای متنوعی تولید و به چاپ برسانند.

علی ناظری

علی ناظری روز دوشنبه در غرفه انتشارات فاتحان ناشر تخصصی دفاع مقدس افزود: سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بر ما واجب است که به ظرفیت های و رویش های انقلاب اسلامی در حوزه نشر و چاپ کتاب توجه ویژه ای داشته باشیم.

این فعال حوزه ادبیات دفاع مقدس ادامه داد: باید به این نکته توجه کنیم که پس از این سالها که مسئولان و مردم ما با روحیه مقاومت و شجاعانه با دنیا حرف می زنند مدیون مجاهدت های شهدا، رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا در دفاع از مرزهای داخلی و مرزهای جبهه مقاومت هستیم.

وی با بیان اینکه ناشران و شرکت کنندگان در نمایشگاه بین المللی تهران توجه به شهدا را نباید فراموش کنند، افزود: به همین مناسبت برنامه های ویژه ای در این دوره از نمایشگاه انجام می شود و آثاری درباره شهدا و مدافعان حرم و ایثارگری های رزمندگان در مرزهای ایران و سایر کشورهای اسلامی در قالب مدافعان حرم منتشر می شود.

سردار ناظری ادامه داد: مسئولیتی در قبال مجاهدت های شهدا و مدافعان حرم بر عهده همه نویسندگان و دست اندرکاران ادبیات کشور وجود دارد.

سردار ناظری با بیان اینکه اگر هر فردی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه نشر و چاپ کتاب، بهره ای از امنیت و افتخار کشور برده باید سهمش را برای مسببان اصلی این امنیت و اقتدار به میان آورد.

وی تصریح کرد: ناشران بسیاری در حوزه تخصصی ادبیات دفاع مقدس فعالیت می کنند و کتابهایی درباره مدافعان حرم و شهدا دارند اما این تعداد باید بیش از گذشته شود و ناشرانی که در حوزه های دیگر فعال هستند هم به این حوزه پرظرفیت وارد شوند.
معاون نشر و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: ناشران اگر هر ساله یک یا دو کتاب در رثای شهدا و مدافعان حرم داشته باشند و فروشگاههای کتاب هم همت کرده، آثار مربوط به شهدا را ارائه کنند، قطعا گام بزرگی در شناسایی شهدا به نسل جوان برداشته خواهد شد.

سردار ناظری با بیان اینکه تاکنون و امروز بخشی از دستگاهها و مجموعه های دولتی در انتشار ادبیات دفاع مقدس سهم داشته اند و خدمات ارائه می دهند تصریح کرد: اگر برنامه ای مدون در این زمینه در دولت و به ویژه وزارت ارشاد در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدوین و اجرا شود می تواند در استفاده قشر جوان، دانش آموزان و دانشجویان در این امر مهم تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون نشر و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد: ما در سازمان نشر آثار و کتب مربوط به دفاع مقدس و سازمانهای هم راستا این موضوع را پیگیری می کنیم و حتما با دست اندرکاران در این زمینه جلساتی خواهیم داشت.

وی درباره انتشار کتاب مربوط به خاطرات سردار حاج قاسم سلیمانی در لبنان گفت: کتاب خاطرات سردار قاسم سلیمانی اسفند سال گذشته به کوشش جمعیت المعارف لبنان منتشر شد که شامل خاطرات دفاع مقدس سردار سلیمانی است که از زبان خود او نقل شده است.

این فعال حوزه کتاب و ادبیات کشورمان افزود: در بخش‌هایی از این کتاب تصاویری از سردار سلیمانی در عملیات و مناطق مختلف جبهه جنوب در دفاع مقدس منتشر شده است.

سردار ناظری با بیان اینکه مانند هر سال آثار خوبی را نویسندگان حوزه دفاع مقدس به نمایشگاه کتاب آورده اند، گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران رونمایی از کتب دفاع مقدس، معرفی کتابهای ویژه دفاع مقدس و گردهمایی ها و جلساتی را با حضور نویسندگان، ناشران و خوانندگان در غرفه ها و میزگردهای مربوط به حوزه دفاع مقدس برگزار خواهیم کرد.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از 12 اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی (ره) دایر شده است و تا 22 اردیبهشت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 404816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha