سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: گورکن‌ها بطور کلی موجوداتی بی‌آزارند و با وجود دندان‌های قوی بیشتر از طعمه‌های کوچک و گیاهان تغذیه می‌کنند.

توجه ویژه به حفاظت از گورکن‌ها در لنگرود

به گزارش ایسنا، امین نجات، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان لنگرود گفت: گورکن‌ها به تعادل اکوسیستم منطقه پایداری می‌بخشند و خوشبختانه توجه مردم به حفاظت از این جانوران در این شهرستان رو به افزایش است.

وی افزود: امروز یک قلاده رودک (گورکن) که توسط یک شهروند به پاسگاه محیط‌بانی چمخاله تحویل شده بود، پس از نزدیک به 2 ماه تیمار در منطقه حسین‌آباد چاف رهاسازی شد، تا بتواند زندگی عادی خود را در زیستگاه مطلوب و مناسب ادامه داده و به تعادل اکوسیستم منطقه پایداری بخشد.

نجات ادامه داد: گورکن‌ها عموماً حیوانات خجالتی و شبگرد بوده و روز را در لانه‌های زیرزمینی می‌گذرانند و شب‌ها برای شکار و تغذیه بیرون می‌روند. گورکن‌ها هم انفرادی و هم گروهی زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: همه انواع گورکن‌ها مهارت زیادی در حفر کردن زمین دارند و با استفاده از چنگال‌های دراز پاهای جلوی خود، زمین را می‌کنند تا غذا به دست آورند یا نقب بزنند. بینایی گوركن‌ها ضعیف است، اما حس بویایی و شنوایی بسیار بالایی دارند.

کد خبر 404778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha