همشهری آنلاین: دستورالعمل تجویز و مصرف هشت قلم آنتی‌بیوتیک پر‌هزینه ابلاغ شد.

به گزارش همشهري آنلاين، معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اين دستورالعمل، با همکاری سازمان غذا و دارو و انجمن بیماری‌های عفونی و گرمسیری در راستای مدیریت بهینه هزینه‌های خدمات سلامت و کاهش بروز مقاومت میکروبی، تدوین و ابلاغ شد.

قاسم جان بابایی افزود: امیدواریم با مدیریت تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، بتوانیم مقاومت میکروبی را کاهش دهیم.

او بر برنامه ریزی در تجویز و مصرف دارو تاكيد كرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی، مقاومت آنتی‌بیوتیکی را یکی از بزرگترین خطرات تهدید کننده سلامت عمومی جهان اعلام کرد و تجویز و مصرف بیش از حد و خودسرانه را یکی از دلایل مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌‍داند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تجویز بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌های نسل جدید و گران قیمت، علاوه بر تحمیل هزینه به بیمار و نظام درمانی کشور، موجب بروز مقاومت‌های آنتی بیوتیکی در سطح جامعه می‌شود و در آینده، درمان بیماری‌های عفونی و واگیردار را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد.

جان بابایی تاکید کرد: یکی از سنجه‌های اعتباربخشی بیمارستان‌ها به تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک اختصاص خواهد یافت و رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس این سنجه انجام خواهد شد بنابراین لازم است مهارت کادر درمان نیز بهبود یابد.

او افزود: بیمارستان و دانشگاه‌های علوم پزشکی که بتوانند مصرف آنتی‌بیوتیک، ملزومات و داروها را مدیریت کنند، در حقیقت امنیت و ایمنی بیمار را فراهم آورده اند.

کد خبر 404727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha