همشهری آنلاین: معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی را از فرودگاه‌های متوسط آغاز خواهیم کرد.

سیداحمد مومنی‌رخ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت خصوصی‌سازی در فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: این امکان فراهم شده است تمامی‌ شرکت‌های بخش خصوصی که متقاضی سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور هستند بررسی‌های لازم را انجام داده و نظرات خود را ارائه دهند تا در نهایت یک فرودگاه به عنوان پایلوت برای آغاز فعالیت بخش خصوصی در کشور انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 54 فرودگاه در سطح کشور فعال هستند، گفت: برای واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی از فرودگاه‌های متوسط آغاز خواهیم کرد و عمدتا نیز خدمات فرودگاهی مانند پارکینگ، نگهداری تاسیسات، خدمات مسافری، ترمینال‌ها به غیر از بخش عملیات پرواز و خدمات ناوبری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مومنی‌رخ تاکید کرد: واگذاری فعالیت فرودگاه‌ها به بخش خصوصی کار بزرگی است که امیدواریم با آماده کردن زمینه واگذاری فعالیت‌های فرودگاهی به بخش خصوصی سال آینده شاهد آغاز فعالیت بخش خصوصی در این بخش باشیم.

معاون شرکت فرودگاه‌های کشور در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های فرودگاه‌های کشور در این زمینه آمادگی لازم را دارد که پس از بررسی‌ها و اعلام نتیجه نهایی حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

کد خبر 40436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز