همشهری آنلاین: در پی بروز کمبود در داروی بیماران تالاسمی طی چند هفته گذشته، مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: از تولیدکننده خواسته‌ایم تا صادرات داروی تولید داخل را متوقف کرده و در اختیار بازار داخل قرار دهد تا این کمبود مقطعی برطرف شود.

دارو

دکتر اکبر برندگی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کمبود داروی دسفرال خارجی که برای بیماران تالاسمی تجویز می‌شود، گفت: اولا باید توجه کرد که تولید داروی تزریقی برند اصلی این بیماران در دنیا محدود شده و فقط برای چند کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در عین حال چند روز پیش دارو خارجی این بیماران ترخیص شده است، افزود: کمبودی که در این حوزه داشتیم در زمینه داروی دسفرال برند اصلی است و در زمینه داروی تولید داخل آن در حال حاضر کمبودی وجود ندارد.

برندگی ادامه داد: بر همین اساس از تولیدکننده داخلی داروی تالاسمی خواسته‌ایم تا صادرات داروی تولید داخل را متوقف کرده و در اختیار بازار داخل قرار دهد تا کمبود مقطعی که چندی پیش ایجاد شده بود، برطرف شود.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در آینده پزشکان باید تجویز داروی تزریقی را محدود کرده و به تدریج محصول خوراکی را تجویز کنند، اظهار کرد: زیرا در دنیا این محصول تزریقی برند اصلی به صورت محدود تولید می‌شود. از طرفی برای بیمار هم مصرف خوراکی بهتر است.

برندگی تاکید کرد که با اقدامات سازمان غذا و دارو طی چند روز گذشته، کمبود داروی بیماران تالاسمی حل شده است.

کد خبر 404118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha