یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هجوم نوعی کرم ابریشم سمی که می‌تواند منجر به بروز حملات آسمی، تهوع شدید و حساسیت پوستی شود، لندنی‌ها را تهدید می‌کند.

کرم

براساس گزارش BBC، بيد‌هاي بلوط OPM در مرحله لاروي در سرتاسر جنوب شرق انگلستان و لندن پراكنده شده‌اند. سازمان جنگلداري بريتانيا اعلام كرده‌است تارهاي موجود روي بدن اين كرم‌ها مي‌توانند باعث ايجاد تب و التهاب چشم و گلو شوند از اين رو اين سازمان نسبت به لمس كردن اين حشرات هشدار جدي داده‌است.

بيشترين ميزان هجوم اين كرم‌ها در لندن بزرگتر، منطقه‌اي كه از گينگزتون تا تيمز و برنت را پوشش مي‌دهد. جنگل برك‌نل، اسلاگ و گيلفورد نيز به اين حشره آلوده شده‌اند.

كرم‌هاي OPM در اواسط ماه آوريل از تخم سردرآوردند و پس از آن سازمان جنگلداري بريتانيا درختان آلوده به اين حشرات را درمان كرد زيرا در صورت رشد كرم‌ها، مهار آنها دشوارتر مي‌شد.

افرادي كه به صورت اتفاقي با اين كرم تماس پوستي داشته‌اند نشانه‌هاي آزاردهنده‌اي مانند خارش شديد پوستي و كهير در آنها بروز كرده‌است. سازمان جنگلداري بريتانيا به شهروندان مناطق آلوده هشدار داده‌است كه افراد به هيچ‌وجه اين حشرات را لمس نكرده و يا به محل تجمع آنها نزديك نشوند. مانع از نزديك شدن كودكان و حيوانات خانگي به اين حشرات شوند و تلاش نكنند لانه اين حشرات را جا‌به‌جا كنند.

بدن هريك از اين كرم‌ها 62 هزار تار مسموم دارند كه پس از جدا شدن از بدن تا پنج سال فعال باقي مي‌مانند،‌درحالي كه كرم پس از تبديل شدن به بيد تنها دو تا سه روز زندگي مي‌كند. گفته مي‌شود اين آفت از طريق درخت‌هاي وارداتي از اروپا براي اجراي طرح ايجاد فضاي سبز وارد بريتانيا شده‌است.

کد خبر 404031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha