همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان حقوق مستمری‌بگیران این سازمان امسال در مقایسه با سال ۹۶ به میزان ۱۹.۵ درصد افزایش یافته است و تغییر در سایر بخش‌ها نیز در ماه جاری اعلام خواهد شد.

سید تقی نوربخش

به گزارش ایرنا، سید تقی نوربخش با اعلام اين خبر افزود: حقوق مستمری‌بگیران در دولت تدبیر و امید 82 درصد افزایش یافته که بیشتر از نرخ تورم بوده است.

وی ادامه داد: سازمان تامين اجتماعي در سال گذشته، 520 هزار میلیارد ریال به مستمری‌بگیران خود پرداخت کرده که معادل نیمی از درآمد نفتی کشور بوده است.

نوربخش افزود: تنها 28 درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که در مقایسه با سایر نقاط کشور رقم بسیار کمی است.

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از تولیدات داخلی 2 بسته تنظیم شده که یکی از آنها مربوط به بخشودگی جرائم کارگاه‌ها و دیگری در رابطه با معافیت‌های بیمه‌ای است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: بخشودگی جرائم به گونه‌ای در نظر گرفته شده تا به کارفرمایان کمک شود و معافیت‌های مالیاتی نیز شامل کارگاه‌هایی می‌شود که حداقل 2 کارگر زیر 37 سال در آن مشغول به فعالیت باشند.

نوربخش بیان کرد: همچنین برخی وام‌های بدون بهره برای مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در زاهدان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به زحمات کارگران اظهار داشت: هم اینک 42 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که بخش عمده را کارگران و خانواده‌های آنان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 403884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha