دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان اعلام کردند که استروئیدهای مصنوعی آزاد شده از قرص‌های ضدبارداری می‌تواند باعث کوچک شدن بخشی از مغز زنان و تغییر در عملکرد آنها شود.

قرص ضد بارداری

به گزارش فارس، محققان اعلام کردند که استروئیدهای مصنوعی آزاد شده از قرص‌های ضدبارداری می‌تواند باعث کوچک شدن بخشی از مغز زنان و تغییر در عملکرد آنها شود.

بر اساس گزارش «ساینس آلرت»، در سال 2015 دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از اسکن‌ مغز 90 زن دریافتند که دو ناحیه اصلی در مغز زنانی که این قرص‌ها را مصرف کرده بودند، نازک‌تر از مغز کسانی است که قرص مصرف نکرده‌اند.

این دو ناحیه در تنظیمات احساسات، تصمیم‌گیری، پاسخ سیستم پاداش مغز نقش دارند و محققان معتقدند که این دستاوردها می‌تواند به توضیح این موضوع که چرا زنانی که قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنند دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند.

«نیکول پترسن» نویسنده این تحقیقات به هافینگتن پست، گفت: برخی زنان عوارض جانبی و عاطفی منفی را با مصرف این قرص‌ها تجربه‌ کرده‌اند.

همچنین در سال 2010 یک تیم تحقیقاتی از اتریش دریافت که قرص‌های ضد بارداری می‌تواند شکل مناطقی از مغز را که مرتبط با یادگیری، حافظه و تنظیمات احساسات است، تغییر دهد.

کد خبر 403524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha