مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تردیدی وجود ندارد که زندگی برای افراد زیبا ساده‌تر است، مطالعات علمی نشان داده‌اند داشتن ظاهر خوب بر سلامت، هوش و روابط اجتماعی تاثیرگذار است.

سگ

براساس گزارش ساينس الرت، همچنين تناسب و اندام و زيبايي در كنار يكديگر به اعتقاد بسياري به موفقيت كاري و درآمد بالا نيز منجر مي‌شود. به طور خلاصه،‌افراد زيباتر مهارت‌هاي اجتماعي بالاتري دارند و كارفرما‌ها آنها را توانمند‌تر مي‌بينند در نتيجه درآمد بالاتري خواهند داشت.

با اين‌همه نتايج پژوهشي كه به تازگي در نشريه Business and Psychology منتشر شده نشان مي‌دهد اين برتري مبتني بر زيبايي نوعي هشدار به شمار مي‌رود. ساتوشي كانازاوا از مدرسه اقتصاد و علوم سياسي لندن و مري استيل از دانشگاه ماساچوست در بوستون در اين پژوهش به تجزيه و تحليل داده‌هاي مطالعه‌اي روي 20 هزار دانشجوي جوان پرداختند.

اين دانشجويان ابتدا در سن 16 سالگي مورد مصاحبه قرار گرفته و جذابيت فيزيكي آنها محاسبه شد و اين كار سه دوره بعد و تا سن 29 سالگي آنها تكرار شد. نتايج نشان داد اين نظريه كه نازيبايي بر درآمد افراد تاثير منفي دارد چندان نيز درست نيست. زماني كه محققان ديگر معيارها مانند سلامت و هوش را نيز مورد بررسي قرار دادند، دريافتند افرادي كه هشيارتر و برون‌گرا‌تر بوده و كمتر عصبي مي‌شوند، نسبت به ديگران درآمد بالاتري دارند.

محققان دريافتند حتي كارمنداني كه به عنوان افراد كاملا زشت شناخته مي‌شدند، درآمد بالاتري نسبت به افراد غيرجذاب داشتند. به گفته محققان در اين مجموعه داده خاص كه مورد بررسي قرار گرفته‌است، ويژگي شخصيتي پذيرش تجربه مي‌تواند به شكلي شگفت‌انگيز با درآمد پايين وجذابيت بالا در ارتباط است كه اين ارتباط درنهايت به درآمد بيشتر منجر مي‌شود.

محققان هنوز نمي‌دانند اين ارتباط پذيرا بودن-جذابيت مي‌تواند شاخصي براي نشان دادن اين موضوع باشد كه فرد غيرجذابي كه پذيرش كمي دارد اما به حوزه خاصي پايبند است و به شكلي وسواس‌گونه آن را دنبال مي‌كند در زمينه فعاليت خود پيشگام خواهد شد؟

کد خبر 403470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha