همشهری آنلاین: گروهی جامعه‌شناس در دانشگاه دوسلدورف آلمان دریافته‌اند که موفقیت برخی از کاندیداها در انتخابات فدرال ماه سپتامبر در آلمان تا حدودی تحت تاثیر زیبایی ظاهری‌اش بوده‌است.

براساس گزارش لوكال، محققان معتقدند زیبایی ظاهری یک نامزد انتخاباتی می‌تواند در میزان آرایی که کسب می‌کند، تأثیر داشته باشد. این نتیجه تحقیقی است که پژوهشگران دانشگاه دوسلدورف با بررسی انتخابات سراسری آلمان در سال 2017 به آن رسیده‌اند.

گروهی از جامعه‌شناسان آلمانی در شهر دوسلدورف در تحقیقی جدید اعلام كرده‌اند كه جذابیت ظاهری نامزدها در هيچ زماني به اندازه انتخابات سراسری آلمان در ماه سپتامبر سال 2017 نقش تعیین‌کننده نداشته است.

در فهرست ده نفره‌ای که از نامزدهای اصلی احزاب مهم در انتخابات با توجه به جذابیت ظاهری آنان تهیه شده، سارا واگن‌کنشت، نامزد حزب چپ، در رده نخست قرار گرفته است. کریستیان لیندنر، رهبر حزب دموکرات آزاد و آلیس وایدل، حزب جايگزين برای آلمان به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در ادامه مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات و آنگلا مرکل، رهبر حزب دموکرات مسیحی به ترتیب در رده‌های هشتم و نهمجا گرفته‌اند. اما در بررسی‌ که از تمامی نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات به عمل آمد، یان رالف نولته، از حزب جايگزين برای آلمان و سلین ارلن‌هوفر، از حزب چپ به عنوان جذاب‌ترین نامزدان انتخابات سراسری سال 2017 آلمان شناخته شده‌اند.

این گروه جامعه‌شناسان تصاویر 1786 نامزد مستقیم و غیرمستقیم را که در انتخابات شرکت کرده‌ بودند، برای مقایسه در اختیار 12 داوطلب زن و 12 داوطلب مرد قرار دادند تا به جذابیت ظاهری هر کدام از نامزدها نمره‌ای میان صفر تا 6 دهند. بررسی نتایج نشان داد میان جذابیت ظاهری و پیروزی در انتخابات ارتباطی قابل توجه وجود دارد.

این تحقیق در تكميل پژوهشی بود که در سال 2002 توسط پرفسور اولریش روزار از دانشگاه دوسلدورف آغاز شد. او سال گذشته در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌‌های آلمانی گفته بود، انسان‌ها واکنش‌های  بسیار بسیار مشابه به یکدیگر دارند و در دیگران به دنبال ویژگی‌های جسمانی شبیه به خود می‌گردند.

به گفته لنا ماش، پژوهشگر ارشد این تیم تحقیقاتی، با درنظر گرفتن پیش‌شرط‌های یکسان، یک نامزد بسیار جذاب پنج درصد بیشتر از نامزدی که جذاب نیست، رأی جمع می‌کند. به گفته او زمانی که شخصی سالم، جذاب و تندرست به نظر می‌آید، رأی‌دهندگان به این فرد به چشم کسی نگاه می‌کنند که توانایی و تسلط بهتری برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی دارد.

کد خبر 395298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha