همشهری آنلاین: سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی و مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در راستای عملیاتی کردن طرح معرفی مجدد گورخر ایرانی به پارک ملی کویر مرکزی از زیستگاه‌های مستعد اجرای مناطق مختلف در این منطقه بازدید کردند.

گورخر ایرانی بعد از ۳۳ سال به پارک ملی کویر مرکزی برمی‌گردد

به گزارش ایسنا، عباسعلی دامنگیر، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان گفت: در این سفر بازدیدی از زیستگاه‌های مختلف در منطقه از جمله چشمه پیغمبر و اطراف آن در حوزه سیاهکوه و همچنین از زیستگاه چشمه طلحه و چاه میش مست در حوزه ملک آباد صورت گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در ادامه گفت: نظر به بررسی‌های میدانی و سوابق مطالعاتی، اجماع نظر و دیدگاه مشترک نسبت به عملیاتی نمودن طرح در حوزه دشت شمالی سیاه کوه در محدوده زیستگاه دشتی چشمه پیغمبر جمع‌بندی حاصل شد.

وی گفت: در جهت ارتقای تنوع زیستی و احیای گونه در زیستگاه قبلی خود با وجود جمعیت مناسب گورخر ایرانی در ذخیرگاه زیستکره توران نسبت به انتقال این حیوان نادر و در معرض خطر به پارک ملی کویر مرکزی تصمیم‌گیری لازم صورت گرفت که این موضوع می‌تواند علاوه بر ارتقای تنوع زیستی بر جاذبه‌های طبیعی منطقه نیز بیفزاید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: با اجرای طرح قلمرو زیستی این حیوان در شرق و غرب استان گسترش یافته و حضور آن باعث پویایی سایر گونه‌ها و تنوع زیستی پارک ملی کویر مرکزی خواهد شد.

دامنگیر در پایان تصریح کرد: این طرح قرار است بعد از ۳۳ سال عدم مشاهده این گونه نادر در پارک ملی کویر در هفته محیط زیست افتتاح شود.

کد خبر 403351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha