همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد و وزیر خارجه عربستان در پاریس گفت؛ تولید کنندگان القاعده و داعش و جنگ‌افروزان یمن لازم است سرنوشت صدام را به یاد‌آورند.

قاسمی سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات ضدایرانی ولیعهد و وزیر امور خارجه عربستان در سفر به فرانسه گفت: کسانی که نام خود و کشورشان را در لیست متجاوزان و جنایتکاران منطقه ثبت کرده‌اند و در ردیف دیکتاتورهای متجاوز و جنایتکاری چون صدام قرار گرفته‌اند، باید بدانند که با طرح ادعاهای بی‌پایه و اساس علیه ایران، نمی‌توانند واقعیات را نادیده بگیرند.

وی اضافه کرد: ملت‌های منطقه نقش عربستان سعودی را در تولید، ترویج و تسلیح افراط گرایان خشونت طلب و تروریست را که در ادوار مختلف و با عناوین گوناگون همچون القاعده و داعش و گروه‌های مشابه، جنایات و فجایع انسانی بی‌شماری در برخی از کشورهای همسایه، منطقه و جهان مرتکب شده‌اند، فراموش نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اگر امروز به هر دلیل رژیم آل سلمان نیازمند تغییر فصلی چهره و استتار کارنامه تاریک خود در این برهه از زمان باشند و به حکم اضطرار و با صرف میلیاردها دلار، دل در گرو خرید حمایت‌های برخی کشورهای فرامنطقه دارند، باید نگاهی دوباره و از سر تدبیر به تاریخ نه چندان دور منطقه و بویژه سرنوشت دوست و هم پیمان منطقه‌ای خود یعنی صدام، داشته باشند.

وی تصریح کرد: سرنوشت محتوم آل سلمان با این نوع نگاه و فرافکنی و خرید امنیت و حمایت از دیگران و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی تغییری نخواهد کرد.

قاسمی افزود: حکام کنونی عربستان خود را در کنار رژیم صهیونیستی تبدیل به نماد تجاوز و جنایت در خاورمیانه کرده‌اند و با دخالت در امور داخلی دیگر کشورهای منطقه، به بی‌ثباتی و معضلات و مصائب منطقه می‌افزایند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: برخی سران عربستان سعودی در گذشته و حال، با سیاست‌های ناپخته و اشتباه از جمله حمایت بی چون و چرا از صدام، ایجاد، هدایت و حمایت از القاعده، زایش داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، تجاوز به یمن و اینک تلاش خفت بار برای اتحاد و هم پیمانی با رژیم صهیونیستی، غرب آسیا را با بحران‌ها، تنش‌ها، بی ثباتی‌ها و جنگ‌های مستمر و طولانی رو به رو کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: امیدواریم مقامات فرانسوی در گفت‌وگوهای خود با مقامات سعودی، آموخته‌ها و عبرت‌های برجای مانده از سرنوشت متجاوزین و دیکتاتورهای پیشین منطقه را به مهمانان خود یادآور شده باشند.

کد خبر 402555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha