همشهری آنلاین: استقبال ۴۰ هزار نفری سینمادوستان از نمایشگاه انیمیشن جزیره سگ‌ها باعث شد نمایشگاه تازه‌ترین فیلم وس اندرسن چهار روز تمدید شود.

جزیره سگ ها

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «جزيره سگ‌ها» دومين تجربه انيميشن‌سازي اندرسن آمريكايي پس از «آقاي فوكس شگفت‌انگيز» است كه نخستين بار زمستان گذشته در افتتاحيه جشنواره برلين به نمايش درآمد و با استقبال تماشاگران و منتقدان مواجه شد. همزمان با آغاز اكران اين پروژه استاپ‌موشن در آمريكا در 23 مارس، لوازم، دكورها و شخصيت‌هاي اصلي آن در لندن به نمايش درآمد و مورد استقبال سينمادوستان و علاقه‌مندان هنرهاي تجسمي قرار گرفت.

نمايشگاه «جزيره سگ‌ها» در مدت حدود دو هفته برپايي هر روز ميزبان بيش از سه هزار نفر بود و طبق برنامه مي‌بايست پنجشنبه گذشته به پايان مي‌رسيد اما به درخواست علاقه‌مندان چهار روز ديگر ادامه يافت تا تعداد تماشاگران آن به بيش از 50 هزار نفر برسد. از آنجا كه نمايشگاه رايگان بود، در هر ساعت روز بيش از 400 نفر سينمادوست بيرون درهاي استوديوهاي فيلمسازي شرق لندن براي ورود به نمايشگاه صف كشيده بودند.

«جزيره سگ‌ها» داستان يك پسر 12 ساله ژاپني به نام آتاري كوباياشي را روايت مي‌كند كه دنبال سگ محبوب خود مي‌گردد. شهردار شيطان‌صفت شهر خيالي مگازاكي سيتي اسپاتس و ديگر سگ‌هاي شهر را به جزيره زباله‌ها تبعيد كرده و نكته اينجاست كه شهردار مسئوليت مراقبت از آتاري را هم بر عهده دارد. گروهي شامل 670 نفر كار درست كردن 240 دكور و 1097 عروسك را بر عهده داشتند كه حاصل آن فيلمي با 144 هزار تصوير است.

از جمله 17 دكور به نمايش درآمده در نمايشگاه «جزيره سگ‌ها» مي‌توان به نوازندگان تايكو، آزمايشگاه دكتر واتانابه، مگازاكي سيتي و نودل‌فروشي اشاره كرد كه دكور آن زير نظر آكيرا شيميزو، سرآشپز نامدار ژاپني درست شد و در فيلم مورد استفاده قرار گرفت.

کد خبر 402358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha