همشهری آنلاین: هادی رضایی، مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته در نشست خبری به مناسبت برگزاری اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته در تبریز، به تشریح برنامه‌های این مسابقات پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

Hadi Rezaea

روز يكشنبه (19 فروردين) هادی رضایی، مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته و نماینده سازمان جهانی پاراوالیبال در امور اجرایی لیگ جهانی، در نشستي خبري كه در محل فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: اولين دوره ليگ جهاني واليبال نشسته مردان از روز سي‌ام فروردين سال جاري به ميزباني ايران در شهر تبريز برگزار خواهد شد. اين مسابقات سال گذشته در بخش بانوان در كشور چين برگزار شد و قرار است تا پنج دوره، شهر گوانگجو در چين آن را ميزباني كند.

وي ادامه داد: اين مسابقات را در بخش مردان در تبريز كه در سال 2018 به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام معرفي شده است، ميزباني خواهيم كرد.

رضايي گفت: در هر دوره 10 تيم برتر رنكينگ جهاني مجوز حضور در مسابقات را دارند كه از بين آنها شش تيم در نهايت مسابقات را برگزار مي‌كنند. در اين دوره نيز تيم‌هاي روسيه،‌ آمريكا، اوكراين، بوسني هرزگوين و آلمان به همراه تيم ميزبان (ايران) در اولين دوره حضور خواهند داشت. تيم مصر كه در بين ده تيم برتر دنيا بود، به دليل مسائل سياسي از همان ابتدا از حضور در مسابقات انصراف داد و تيم برزيل هم كه ابتدا اعلام آمادگي كرده بود، انصراف خود را اعلام كرد كه پس از آن تيم بوسني جايگزين اين تيم شد.

مدير تيم‌هاي ملي در خصوص نحوه برگزاري مسابقات نيز گفت: اين مسابقات در طول شش روز از 30 فروردين تا 4 ارديبهشت با حضور شش تيم به طور دوره‌اي برگزار مي‌شود و همه تيم‌ها با هم رودر رو مي‌شوند. در پايان دور مقدماتي، تيم‌هاي اول و دوم رده‌بندي ديدار فينال، تيم‌هاي سوم و چهارم ديدار رده‌بندي را انجام مي‌دهند و تيم‌هاي پنجم و ششم براي كسب عنوان پنجم به مصاف هم مي‌روند كه اين مسابقات به طور زنده از شبكه سه و شبكه ورزش سيما پخش خواهد شد.

رضايي همچنين گفت: 30 هزار دلار جايزه براي اين مسابقات درنظر گرفته شده است كه به تيم اول 12 هزار، تيم دوم 6000 و تيم سوم 4000 دلار تعلق مي‌گيرد. همچنين 8000 دلار براي بازيكنان برتر درنظر گرفته شده است. بدين ترتيب كه شش بازيكن برتر هركدام 1000 دلار و بهترين بازيكن اين تورنمنت 2000 دلار دريافت خواهند كرد كه هزينه برگزاي اين مسابقات را به طور كامل اسپانسرهاي شهر تبريز به عهده گرفته‌اند.

وي در ادامه اظهار داشت: اين مسابقات در حال حاضر قرار است دو سال يك‌بار برگزار شود كه احتمال دارد به سالي يك بار افزايش پيدا كند.

کد خبر 402319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha