همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد کشورهای آمریکای لاتین و منطقه کارائیب به دلیل افزایش سطح اسید اقیانوس‌ها در معرض خطر جدی قرار دارند.

تهدید افزایش اسیدیته اقیانوس‌ها برای منطقه آمریکای لاتین

به گزارش ایسنا، بررسی گروهی از کارشناسان در کلمبیا حاکی از آن است که کشورهای منطقه کارائیب و آمریکای لاتین در ردیف اول مناطقی هستند که اولین تاثیرات ناشی از اسیدی شدن اقیانوس‌ها بر زندگی مردم را تجربه می‌کنند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد افزایش سطح اسید دریاها بر توانایی موجودات زنده موجود در این مناطق برای اسکلت‌سازی و تولید صدف تاثیر می‌گذارد. این شرایط همچنین امنیت غذایی منطقه و زندگی ساکنان منطقه کارائیب و آمریکای لاتین را تضعیف می‌کند.

به گفته کارشناسان، پدیده اسیدی شدن اقیانوس‌ها طوفان آرامی است که تاثیرات واقعی بر زندگی مردم دارد و در کنار آلودگی و صید بی‌رویه فشار مضاعفی بر آنها وارد می‌کند و با کاهش سطح اکسیژن و گرم شدن اقیانوس‌ها مواقع تشدید می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، کارشناسان این اتحادیه (IUCN) اظهار داشتند: زندگی مردم کشورهای آمریکای لاتین و منطقه کارائیب به غذاهای دریایی وابسته است.

آنها تاکید دارند که بدون کاهش چشمگیر در میزان انتشار گاز گلخانه‌ای دی اکسید کربن، تاثیر اسیدی شدن اقیانوس‌ها در این منطقه فاجعه‌بار است.

کد خبر 402232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha