دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین تابلویی که قرار است پس از ۲۰ سال از ونسان ونگوگ در فرانسه حراج شود، رونمایی شد

ونسان ونگوگ

رقم پایه این نقاشی پنج میلیون یورو اعلام شده است.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «زناني كه تورها را در تپه‌ها مرمت مي‌كنند»‌ مربوط به دوران ابتدايي فعاليت حرفه‌اي نقاش نامدار هلندي است؛ زماني كه او در منطقه اسخفنينگن در شهر لاهه به كار هنري مي‌پرداخت. گفته مي‌شود مديران حراجي پاريس براي اين تابلو قيمت پايه پنج ميليون يورو را در نظر گرفته‌اند. هر چند انتظار مي‌رود علاقه بيش از اندازه بازار هنر به نام و آثار ونگوگ، رقم نهايي را بسيار بيش از اين افزايش دهد.

«زناني كه تورها را در تپه‌ها مرمت مي‌كنند» درست همان سالي خلق شده كه ونگوگ «چشم‌انداز دريا در اسخفنينگن» را كشيده بود؛ همان تابلوي سال 1882 نقاش هلندي كه يك گروه از جنايتكاران ايتاليايي موسوم به كامورا آن را در 2002 از موزه ونگوگ در آمستردام دزديدند. «چشم‌انداز دريا» 14 سال بعد به لطف اعتراف‌هاي يك قاچاقچي مواد مخدر در ناپل كشف و ضبط شد.

تابلوي رنگ روغن روي كاغذ «زناني كه تورها را در تپه‌ها مرمت مي‌كنند» در اختيار يك مجموعه‌دار اروپايي است و پس از نمايش در شهر مونترال كانادا، براي چند سال در موزه ونگوگ در معرض تماشا قرار گرفته بود. كارشناسان هنري معتقدند هنرمند سرشناس اين تابلو را دو سال پس از آغاز نقاشي حرفه‌اي خلق كرده و با توجه به محدود بودن تابلوهاي مربوط به او در بازار هنر، استقبال از اين يكي قابل توجه خواهد بود.

گران‌ترين اثر موجود در كارنامه ونگوگ تابلوي «پرتره دكتر گاشه» مربوط به 1890 است كه سال 1990 به بهاي تقريبي 83 ميليون دلار فروخته شد. ارزش امروزي اين نقاشي رنگ روغن روي بوم 155 ميليون دلار برآورد مي‌شود. «زناني كه تورها را در تپه‌ها مرمت مي‌كنند» روز چهارم ژوئن همراه با پنج اثر از پل گوگن (نقاش نامدار فرانسوي و دوست ونگوگ) در پاريس چكش مي‌خورد.

کد خبر 401820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha