دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای امنیت سازمان، به درخواست کویت جلسه‌ای فوق‌العاده‌ را پشت درهای بسته برای بررسی وضعیت وخیم مرزهای غزه و سرزمین‌های اشغالی برگزار کرد، اما اعضای شورا بر سر یک بیانیه مشترک به توافق نرسیدند.

شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل که جمعه‌شب (10 فروردين) نشستی فوق‌العاده برای بررسی تنش در مرزهای نوار غزه و اراضی اشغالی تشکیل دادند، نتوانستند بر سر یک بیانیه مشترک در این‌باره به توافق برسند.

در جریان این نشست، «تایی- بروک زیریهون» دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی، درباره «وخیم‌تر شدن اوضاع در این منطقه طی روزهای آینده» هشدار داد.

نشست شورای امنیت به درخواست کویت، پس از آن برگزار شد که روز گذشته نظامیان اسرائیلی با سرکوب تظاهرات گسترده «بازگشت» که در راستای تأکید بر حق بازگشت آوارگان در نوار غزه و کرانه باختری برپا شد، فلسطینیان را به خاک و خون کشیدند. طبق اعلام وزارت بهداشت در نوار غزه، ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از هزار و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

براین اساس، نماینده فرانسه در سازمان ملل گفت: «خطر تشدید تنش، واقعی است. امکان شعله‌ور شدن درگیری جدید در نوار غزه وجود دارد.»

این در حالی‌ست که ایالات متحده آمریکا و بریتانیا از برگزاری نشست شورای امنیت و همزمانی آن با عید «پسح» یهودی،‌ ابراز تاسف کردند چرا که هیچ‌یک از دیپلمات‌های اسرائیلی در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت حاضر نشدند. این جلسه در سطح دستیاران سفرای کشورهای عضو برگزار شد.

کد خبر 401699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha