شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشریه ایندیپندنت با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی آمار چاقوکشی در پایتخت انگلیس اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۹ تن براثر حمله با چاقو جان‌باخته‌اند.

چاقو کشی لندن

به گزارش ایرنا، این نشریه خبری افزود: اگر این روند تا پایان سال جاری ادامه پیدا کند دست‌کم 121 نفر براثر حمله با چاقو جان خود را از دست خواهند داد و بدین ترتیب آمار چاقوکشی نسبت به سال گذشته میلادی 50 درصد افزایش خواهد داشت.

ایندیپندنت عنوان کرد: دیروز یک جوان 23 ساله براثر حمله با چاقو در نزدیکی ایستگاه قطاری در جنوب شرق لندن جان باخته است. این نشریه توضیح داد که مقتول پیش از مرگش به بیمارستان منتقل‌شده اما براثر شدت جراحت جان خود را از دست می‌دهد. پلیس هنوز علت مرگ وی را کشف نکرده است.

این نشریه خبری افزود: پلیس لندن برای مقابله با افزایش چاقوکشی آمار ایست‌های بازرسی خود را افزایش داده است. بااین‌حال مؤسسات حقوق بشری در انگلیس معتقدند که آمار قربانیان ناشی از حمله با چاقو به این زودی کاهش پیدا نخواهد کرد.

ایندیپندنت به نقل از «پتریک گرین» رئیس اجرایی موسسه خیریه «مقابله با چاقوکشی» نوشت: هیچ نشانی از اینکه مرگ ‌و میر ناشی از چاقوکشی کاهش یابد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چاقوکشی معضلی بدون روند مشخصی است، افزود: نداشتن روند مشخص مقابله با آن را دشوار می کند. پلیس بایستی تلاش خود را روی توقف حمل چاقو متمرکز کند.

به نوشته این نشریه، اداره آمبولانس هوایی انگلیس نیز می‌گوید که آمار قربانیان چاقوکشی نسبت به حادثه دیدگان سوانح رانندگی برای اولین بار در طول تاریخ این سازمان بیشتر شده است.

دکتر «گارث گریر» پزشک انگلیسی دراین‌باره توضیح داد که انجام دو عمل باز قفسه سینه در روز، بر روی قربانیان حوادث چاقوکشی عادی شده است. وی در گفت‌وگو با ایندیپندنت افزود: تصور این روند در سال‌های پیش غیرقابل‌پذیرش بود.

پلیس لندن پیشتر گزارش داده بود که آمار چاقوکشی در انگلیس در 12 ماه منتهی به سپتامبر سال 2017 میلادی، 21 درصد افزایش داشته است. طبق داده‌های آماری، پلیس در این مدت 37 هزار فقره جرم مرتبط با چاقوکشی ثبت کرده است.

دی‌ماه گذشته «صادق خان» شهردار لندن از تصمیم متروپلیتین پلیس برای افزایش چشم‌گیر ایست‌های بازرسی در جهت مقابله با رشد بی‌سابقه چاقوکشی در این کلان‌شهر خبر داد و افزود: ایست‌های بازرسی به پلیس اجازه می‌دهد تا مجرمان را هدف قرارداده و بازداشت کنند، سلاح‌های آنها را ضبط کرده و از جرائم جلوگیری کنند.

با این حال تاکنون بازخوردی از اجرای این راهبرد از سوی منابع انگلیسی منتشرنشده است.

پلیس لندن از سال 2012 میلادی به‌منظور بهبود روابط خود با جوامع اقلیت به‌ویژه اقشار سیاه‌پوست، شمار ایست‌های بازرسی خود را در سطح شهر کاهش داده بود.

طبق آمار وزارت کشور انگلیس، سیاه‌پوستان بیشترین اقلیتی به شمار می‌روند که در مظان اتهام پلیس قرار داشته و بازداشت می‌شوند.

از سویی، آمار ایست‌های بازرسی در انگلیس و ولز طی یک سال گذشته با 21 درصد کاهش به پایین‌ترین حد خود در 15 سال گذشته رسید و همین امر سبب شد تا شمار جرائم مرتبط با خشونت به‌ویژه چاقوکشی، طبق گزارش مراجع رسمی، به‌شدت افزایش یابد.

کارشناسان انگلیسی بر این باورند که رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین عامل افزایش جرم و جنایت در این کشور به شمار می‌رود.بااین‌حال دولت محافظه‌کار «ترزا می» درصدد است تا در جهت کاهش مصرف بودجه، آمار افسران پلیس را کاهش دهد.

کد خبر 401698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha