همشهری آنلاین: بعد از بلند شدن هواپیما از فرودگاه کیش مشخص شد که لاستیک چرخ آن کنده شده، این موضوع به خلبان خبر داده شد و کاپیتان توانست به سلامت هواپیما را فرود آورد

فرود سلامت هواپیما تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی کیش، هواپیمای MD-83 متعلق به شرکت هواپیمایی آتا به شماره پرواز 5658 که در ساعت 17:30 نهم فروردین، فرودگاه کیش را به مقصد فرودگاه تبریز ترک کرد، در فرودگاه تبریز به سلامت به زمین نشست.

این هواپیما هنگام برخاستن از باند فرودگاه کیش دچار پارگی لاستیک شد و خلبان پرواز از این ماجرا بی اطلاع بود.

پرسنل مستقر در اپرون فرودگاه کیش که از فاصله دور شاهد برخاستن هواپیمای مذکور بودند، در ابتدا تصور میکردند که پرنده‌ای با هواپیما برخورد کرده است و پس از بازدید از سطوح پروازی و باند اصلی، مشخص شد بخش‌هایی از لاستیک هواپیما در مسیری به طول حدود 600 متر در باند اصلی پراکنده شده است.

بعد از جمع آوری قطعات پاره شده لاستیک هواپیما و انتقال به بیرون از سطوح پروازی و هم چنین مشورت با کارشناسان فنی، مشخص شد که این قطعات مربوط به ارابه اصلی فرود هواپیما بوده است.

ترکیدگی چرخ هواپیما

به گزارش روابط عمومی فرودگاه کیش، پس از هماهنگی با برج مراقبت پرواز فرودگاه کیش و اطلاع رسانی‌های لازم توسط برج مراقبت فرودگاه کیش‌، تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم برای فرود ایمن هواپیما در فرودگاه تبریز انجام و پس از تمهیدات لازم توسط خلبان پرواز برای کاهش میزان سوخت و هم چنین آماده باش بودن عوامل ایمنی و امدادی و آتش نشانی فرودگاه تبریز ، این پرواز در ساعت 20:20 دقیقه با 161 نفر سرنشین به سلامت به در فرودگاه تبریز به زمین نشست.

به گزارش ايرنا، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در اين خصوص گفت: پرواز کیش - تبریز متعلق به هواپیمایی آتا با وجود ترکیدگی چرخ سمت راست با مهارت خلبان به سلامت در باند فرودگاه شهید مدنی تبریز فرود آمد.

مصطفی صفایی با اشاره به اینکه این پرواز قرار بود ساعت 19 و 30 دقیقه بنشیند، اظهارکرد: خلبان هواپیما پس از اینکه متوجه اشکال فنی در چرخ‌ها شد 20 دقیقه فرود خود را به تاخیر انداخت تا سوخت هواپیما تخلیه شود و سپس با مهارت فرود آمد.

وی با بیان اینکه مسافران این پرواز آسیب ندیده‌اند، گفت: هواپیما پس از تعویض لاستیک‌ها به پارکینگ منتقل می‌شود.

صفایی گفت: با وجود این حادثه به علت اینکه فرودگاه تبریز دارای 2 باند است وقفه‌ای در برنامه پروازی این فرودگاه پیش نیامده است.
وی افزود: تندباد امروز هم تاثیری در نشست و برخاست پروازهای امروز فرودگاه شهید مدنی تبریز نداشت.

فرود سلامت هواپیما تبریز

کد خبر 401666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha