سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

رئیس سازمان فرهنگی هنری در آیین گشایش نمایشگاه جایزه ادیان توحیدی گفت: معتقدیم مشکلات امروزجهان، اعم از معضلات اخلاقی، جرایم و گمراهی‌ها، جنگ‌ها و فجایع بشری ماحصل دوری بشر از تعالیم انبیاست.

به گزارش روابط عمومی این سازمان، احمد نوریان اضافه کرد: آنچه در این میان مهم به نظر می‌رسد ایجاد زمینه‌هایی برای بازگشت و رجعت بشر به آموزه‌ها و تعالیم انبیاست.

وی با ذکر اینکه هنرمندان گرانقدر که پیرو ادیان توحیدی هستند می‌توانند با استفاده از زبان هنر و رسانه‌های جهانی در جهت رفع تشنگی بشر و سیراب کردن آنها با معنویت و آموزه‌های دینی گام بردارند، یادآور شد: بسیاری از مسائل و پیچیدگی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهان معاصر بدین وسیله حل خواهد شد و این قبیل فعالیت‌ها گامی کوچک اما امیدوارکننده در این حرکت عظیم، مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

به گفته نوریان، برگزاری جشنواره جایزه ادیان توحیدی فرصت مغتنمی است تا از یک سو، بستر مفاهیم همگرایی و همدلی بین هنرمندان مومن به ادیان الهی به وجود آید و از سویی دیگر رسالت ابلاغ و انتشار پیام انبیا در گستره جهانی که همانا توحید و پذیرش حاکمیت الهی است، در تمامی شئون فردی و اجتماعی بشر   فراهم شود.

وی در پایان پیشنهاد کرد: یک منشور جهانی در خصوص پاسداشت ارزش‌ها و مقدسات ادیان توحیدی توسط هنرمندان تهیه و تصویب گردد و به تمامی جهانیان اعلام شود که پیروان ادیان توحیدی به‌ویژه هنرمندان به حرکات تفرقه‌آمیز حساسیت نشان می‌دهند.

کد خبر 40152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز