چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتشارات ثانیه در پی استقبال روزنامه‌نگاران از مجموعه‌ ۷ جلدی «روزنامه‌نگاری جدید» آن را در یک مجلد منتشر کرد.

کتاب روزنامه‌نگاری جدید

به گزارش همشهري آنلاين، گسترش دسترسی به اینترنت در سراسر جهان، ظهور رسانه‌های شخصی و بعد تولد شبکه‌های اجتماعی سبب شد تا رسانه‌ها به تکاپو بیفتند و وارد چرخه جدیدی از تولید محتوا شوند: چرخه‌ای که کاربران در آن نقش مهم‌تری داشتند.

روزنامه‌‌نگاری شهروندی قواعد و ملزوماتش را به روزنامه‌نگاری حرفه‌ای تحمیل کرد و بر آن اثر گذاشت و نتیجه ترکیب این دو به پدیده «روزنامه‌نگاری شبکه‌ای» انجامید.

روزنامه‌نگاری شبکه‌ای ترکیبی از روش‌های سنتی رسانه را در کنار رسانه‌های جدید و کاربردهای آن‌ها به کار می‌گیرد. در این مدل روزنامه‌نگاری فرایند تولید محصول، اهمیت دارد و تولید مطبوعاتی مانند تولید صنعتی خطی نیست و دایره‌ای است. در این کتاب همچنین تلاش شده است نشان داده شود که چگونه روزنامه‌نگاران موبایلی گزینه گردآوری خبر را برای یک سازمان رسانه‌ای گسترش می‌دهند و متحول می‌سازند. و یا اینکه چگونه افرادِ بیرون از سازمان‌های رسانه‌ای جریان اصلی را به دست می‌گیرند. کتاب همچنین درباره ماهیت ویکی‌‏ها به‏ صورت عمومی و وضعیت و موقعیت آن در دنیای روزنامه‌نگاران سخن می‌گوید.

این مجموعه پيشتر در 7 عنوان مجزا به مخاطبان عرضه شده و استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

کتاب پیش رو برای مخاطب خود، این امکان را فراهم آورده است که آن‌ها را کنار هم و در مجموعه‌ای متشکل و مکمل تجربه کند.

اين کتاب در 256 صفحه به قیمت 20000 تومان وارد بازار شده است.

کد خبر 400938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha