همشهری آنلاین: رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: عامل پیروز‌ی ملت ایران بر رژیم ستمشاهی و در جنگ، معنویت بود و در ادامه هم کسی می تواند ماموریت اجرا کند که دارای اعتقاد قلبی در مسیر ولایت و بهره مندی از روحیه جهادی باشد.

 محمد باقری

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر محمد باقری روز چهارشنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا اظهار کرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی وظیفه خطیر مقابله با تهدیدهای سخت دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی را دارند.

وی گفت: خدا را شاکریم که در جلسه تودیع و قدردانی حجت الاسلام صفایی هستیم تا از ایشان و خدماتشان تقدیر کنیم و همچنین خیر مقدم به حجت الاسلام سعیدی می گوییم و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

باقری افزود: در نظام جمهوری اسلامی، روحانیت جایگاه بی بدیل دارند و نیروهای مسلح نیز در جایگاه رفیع و استثنایی هستند.

وی ادامه داد نیروهای مسلح از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همینطور منظم و مستحکم بوده اند و هر زمان می گذرد بطور جدی با تهدیدهای خطیر مواجه شده اما ماموریت های خطیر خود را در برابر تهدیدات به نحو احسن انجام می دهند.

سرلشکر باقری گفت: علیرغم تهدیدات سخت علیه نظام که ماموریت سنگینی بر دوش نیروهای مسلح می گذارد تهدیدات فرهنگی، جامعه و کارکنان نیروهای مسلح و خانواده های آنان را هم تهدید می کند.

وی تاکید کرد این مشکلات مسئولیت روحانیت ما را در توسعه بصیرت سیاسی و اعتقادی در میان کارکنان سنگین تر می کند و این مسئولیت سنگین بر عهده دفتر نمایندگی های ولی فقیه در نیروهای مسلح و دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا است.
باقری افزود: دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، مسئولیت نظارت و هماهنگی میان دفاتر نمایندگی و همچنین مسئولیت سنگینی برای هماهنگی بین فرماندهان را ‌دارد .
وی گفت: در طی بیش از د‌و دهه حجت الاسلام صفایی به خوبی این مسئولیت را انجام دادند و‌ وضعیت اعتقادی نیروهای مسلح روز به روز بهتر شده و انتظار است با سابقه درخشانی که از حجت الاسلام سعیدی سراغ داریم و با استفاده از تجربه گذشته شاهد دوره جدیدی از تحول ‌و حرکت این مسیر باشیم.

سرلشکر باقری عنوان کرد: واقعیت این است که یک ‌وقتی ما آگاهی سیاسی کارکنان را ارتقا می دهیم و مورد آزمون قرار می دهیم و این یک ‌وجه ضروری است اما این کفایت نمی‌کند. کسی می تواند با نداشتن اعتقاد قلبی هم در این آزمون ها نمره بگیرد اما کسی می تواند ماموریت اجرا کند که اعتقاد قلبی داشته باشد.

وی ادامه داد آنچه موجب پیروز‌ی بر رژیم ستمشاهی شد معنویت بود و همین موضوع موجب پیروزی ملت ایران در جنگ شد و در ادامه هم کسی می تواند ماموریت اجرا کند که دارای اعتقاد قلبی در مسیر ولایت و نهایت روحیه جهادی باشد.

باقری تاکید کرد: اگر اینطور بودیم در برابر هیچ تهدیدی باکی نداریم اگر این ایمان و استحکام را نداشته باشیم ولی تجهیزات را داشته باشیم کاری از پیش نمی بریم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: ارتقا سطح معنوی کار سنگینی است که بر عهده روحانیون است. ما سال گذشته و اوایل امسال دو جلسه عالی سیاستگذاری نیروهای مسلح را به این موضوع اختصاص دادیم و بنده به عنوان رییس ستاد کل و همه همکاران، کار عقیدتی سیاسی را مسئولیت خودمان می دانیم و با تاکید رهبری من در کنار آقای سعیدی خواهم بود و با هم افزایی کار را به پیش خواهیم‌ برد.

باقر‌ی گفت: مجموعه های عقیدتی سیاسی و نمایندگی های ولی فقیه نقاط قوت زیادی دارند و باید این تجربیات گرد آوری شده و راهبردهایی برای استفاده از آن باید ایجاد شود و این کار باید به طور هماهنگ انجام شود.

در پایان این جلسه هدایایی به حجت الاسلام صفایی از سوی مقامات لشکری و کشوری اهدا شد .

کد خبر 400911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha