چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: فروش حیواناتی سوسمار، سمندر و لاک‌پشت غیرقانونی است. از این رو گشت و پایش اداره محیط زیست شهر تهران در ایام پیش‌ از نوروز برای پیشگیری از تخلفات، تشدید شده است.

فروش لاک پشت

محمد حسین بازگیر در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه گونه‌ای که از زیستگاه خود جدا می شود، سرانجام تلخی دارد و محکوم به فنا است، اظهارکرد: مردم از خرید گونه‌های جانوری برای سفره هفت‌سین و نوروز خودداری کنند. هر ساله در روزهای پایانی سال عده‌ای از سودجویان و کسانی که به داشته‌های طبیعی این سرزمین احترام نمی گذارند اقدام به صید و زنده‌گیری غیر مجاز برخی گونه‌های آبزی می‌کنند و آن‌ها را در کنار ماهی قرمز به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اداره محیط زیست پیشگیری، نظارت و در صورت لزوم برخورد با تخلفات مربوط به قاچاق، فروش و عرضه غیر مجاز حیات وحش است. ما پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و از کسانی که در میادین میوه و تره بار اقدام به فروش گونه‌های جانوری می‌کنند خواهشمندیم از این اقدام غیرقانونی که نوعی جرم است و مجازات برای آن تعیین شده است خودداری کنند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه از همکارانمان درنیروی انتظامی تقاضای همکاری داریم، اظهار کرد: از مردم می خواهیم از خرید گونه های آبزی و جانوری در ایام پیش از نوروز خودداری کنند و به این بازار رونق ندهند و درصورت مشاهده فروش آبزیان نیز با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند و به مسئولان محیط زیست اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، به استناد بند ج ماده ۱۰ قانون شکار و صید حمل ، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم است و مجازات آن جزای نقدی از یکصدهزار تا یک میلیون ریال یا حبس از یک ماه تا شش ماه تعیین شده و ضرر و زیان بابت هر سمندر لرستانی، مارآبی و لاک پشت بر اساس مصوبه سال ۹۴ شورای عالی حفاظت محیط زیست ۳ میلیون ریال است.

کد خبر 400907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha