سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

گروه ورزشی: پرسپولیس در یک بعدازظهر زمستانی هفته‌ها نباختن را با شکست 3 بر صفر مقابل پاس‌همدان جبران کرد. شکستی که برای هیچ علاقه‌مندی باور پذیر نبود.

 بازی در حالی آغاز شد که تماشاگران حاضر در ورزشگاه قدس همدان در بیست دقیقه ابتدایی هرگز نمایش قابل توجهی از دو تیم پرسپولیس و پاس همدان ندیدند. هرچند سکوت هواداران پاس در دقیقه 25 و به دنبال موقعیت خطرناکی که مهاجمان این تیم به هدر دادند، شکسته شد.

 یک دقیقه بعد اما پرسپولیس نتوانست مقابل فشار حریف تاب بیاورد. اشتباه از پژمان نوری شروع شد تا توپ در اختیار پاس قرار بگیرد. در یک رفت و برگشت اما مهدی جعفرپور فرصت به دست آمده را به گل تبدیل کرد. مهار نصفه و نیمه مهدی واعظی نیز در به ثمر رسیدن گل پاسی‌ها بی‌تأثیر نبود.

 پرسپولیس بعد از دریافت گل، بازی را در زمین پاس دنبال کرد. نفوذهای پژمان نوری و در بعضی مواقع محمد نصرتی سرخ‌پوشان پایتخت را در موقعیت‌هایی قرار داد اما هیچ کدام به گل تساوی‌بخش تبدیل نشد.

 در دقایق پایانی نیمه اول نزدیک بود مهاجم گلزن پاس همدان در موقعیتی تک به تک دومین گل تیمش را به ثمر برساند که محمد نصرتی مانع از آزادی عمل او شد.

افشین قطبی اما در آغاز نیمه دوم تغییراتی را در تیمش ایجاد کرد. سرمربی پرسپولیس برای رسیدن تیمش به گل تساوی، علیرضا واحدی نیکبخت را به بازی آورد تا سرخ‌ها در همان دقایق نخست نیمه دوم صاحب یک موقعیت مناسب شوند اما دروازه‌بان پاس همدان آنها را ناکام گذاشت.در نیمه دوم بازی به مراتب زیباتر دنبال شد. شاید به این دلیل که پرسپولیس خود را در آستانه حذف می‌دید.

 هرچند بازیکنان این تیم با پاس‌های اشتباه خود، نتوانستند بازی را اداره کنند. در دقیقه 58 اما شوک دوم به پرسپولیس وارد شد تا مهدی جعفرپور نهایت استفاده را از اشتباه محمد نصرتی ببرد. تعلل محمد نصرتی باعث شد تا مهدی واعظی در خروج از دروازه نتواند توپ را مهار کند. بنابراین مهاجم پاس با یک بغل پای ساده گل دوم را به ثمر رساند.

هافبک‌های پرسپولیس به هیچ وجه در این دیدار خوب کار نمی‌کردند. حسین بادامکی در این دیدار عملاً کار مثبتی انجام نداد. او از روزهای خوب خود انگار فاصله داشت. جدا از حسین بادامکی، کریم باقری نیز عملکرد چندان موثری نداشت. بحران پرسپولیس اما آنجایی شدت گرفت که فرزاد آشوبی نیز در اواسط نیمه دوم با کارت قرمز محسن ترکی از بازی اخراج شد.

قطبی اما در چنین شرایطی دست به تعویض نزد. این در حالی بود که وینگو با آوردن چترآبگون سعی داشت نبض بازی را در زمین حریف در دست بگیرد. پرسپولیس تا اواسط نیمه دوم تقریباً تمامی موقعیت‌های خود را یکی پس از دیگری به هدر داد.

 از قرار معلوم تیم بدون باخت افشین قطبی این بار در دفاع هم دچار مشکل بود، چراکه مهاجمان پاس همدان در میان تعلل مدافعان پرسپولیس صاحب یکی، دو موقعیت گلزنی دیگر هم شدند که البته نتوانستند به گل برسند.

 پرسپولیس اما با آمدن فراز فاطمی به بازی هوایی روی آورد و هافبک‌ها با سانترهایی از چپ و راست سعی داشتند مهاجم سرزن این تیم را صاحب موقعیت گلزنی کنند.

در دقیقه 80 کار پرسپولیس یکسره شد. یدالله اکبری که در جریان بازی بارها تیمش را صاحب موقعیت گلزنی کرده بود، با یک پاس ساده مهدی جعفرپور را در موقعیت مناسب قرار داد. ضربه محکم مهاجم پاس همدان که رویایی‌ترین نمایش این فصل خود را پشت سر می‌گذاشت، مهدی واعظی و پرسپولیس را تسلیم کرد. تراژدی سرخ‌ها با اخراج حسین بادامکی تکمیل شد.

 اخراجی‌های پرسپولیس به عدد 3 رسد. این بار اما محمد نصرتی با تکل خشن خود داور بازی را مجاب به اخراج خود کرد تا افشین قطبی در کنار زمین بهت‌زده به شکست تیمش بیندیشد. چنددقیقه بعد علیرضا واحدی نیکبخت نیز توسط ترکی اخراج شد تا شماره 10سرخ‌ها حرکتی شبیه به حسین بادامکی از خود نشان دهد و زمین بازی را ترک کند. در دقایق پایانی اما پاس نیز دیگر رغبتی به گلزنی از خود نشان نمی‌داد تا اولین چالش قطبی و پرسپولیس پدیدار شود.

کد خبر 40077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز