جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

محسن محمود‌صفری: مسابقات قهرمانی کشتی آسیا در بیشکک پایتخت قرقیزستان در حالی به پایان رسید که نتایج این مسابقات تحت تأثیر حواشی استعفای رسول خادم قرار گرفت. تیم‌ملی ایران در رشته فرنگی با یک نمایش پر انتقاد به مقام پنجم رسید و تیم آزاد به مقام دوم آسیا اکتفا کرد.

  • پنج ‌سال خادم کشتی

حضور رسول خادم بعد از دوران کشتی‌گیری‌اش به سومین دوره شورای اسلامی شهر بازمی‌گردد. او با دعوت مرحوم خطیب، رئیس وقت فدراسیون کشتی مدیر تیم‌های‌ملی شد. درحالی‌که تیم‌ملی کشتی‌آزاد در مسابقات جهانی استانبول در سال‌2011 با 2‌طلا، یک نقره و یک برنز توانسته بود نایب قهرمان جهان شود با تصمیم خادم، غلامرضا محمدی و کادر‌فنی‌اش از تیم‌ملی کنار رفتند و خادم علاوه بر مدیریت تیم‌های‌ملی، سرمربیگری تیم‌ملی را نیز برعهده گرفت. او بعد از المپیک لندن توانست آرای مجمع انتخاباتی را کسب کند و ریاست فدراسیون را برای 4‌سال به‌دست گیرد. تیم‌ملی کشتی‌آزاد ایران از سال‌2013 تا 2015 موفق شد یک مقام قهرمانی و 2‌عنوان نایب قهرمانی کسب کند ولی کسب عنوان نهمی جهان در سال‌2017 در جهان صدای همه به‌ویژه وزارت ورزش را در آورد. در آن مسابقات تیم فرنگی توانست عنوان سوم شد.نتایج کشتی در قهرمانی آسیا تکمیل کننده ناکامی‌ها بود؛ دومی در کشتی آزاد و پنجمی در کشتی فرنگی نشان داد روزهای بد و تلخ از آنچه فکر می کنیم نزدیک تر است. البته بازی‌های آسیایی که کمتر از 5‌ماه دیگر قرار است در جاکارتا برگزار شود، سطحی به مراتب بالاتر از قهرمانی آسیا دارد و پیش‌بینی این‌که چه نتیجه‌ای برای کشتی رقم خواهد خورد، دور از تصور نیست.

  • خادم چه می‌خواهد؟

پس از استعفای رئیس فدراسیون اهالی کشتی با کمپین سازی درصدد هستند تا رسول خادم در مسند ریاست کشتی باقی بماند. کشتی‌گیران نامه نوشتند و بیانیه‌ها یکی پس از دیگری صادر می‌شود ولی بعید است خادم که از نظر ذهنی برنامه‌ریز ،باهوش و دانا نسبت به وضعیت موجود کشتی ایران و جهان است، راضی به بازگشت شود. همه می‌خواهند او بماند و این فضا کم‌کم به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است؛ به نظر می رسد فعلا کسی به دلایل استعفا کاری ندارد و فقط به دنبال ماندن او هستند؛ با توجه به شرایط موجود و نگاه رسول خادم احتمالا جواب او منفی است و خبری از ماندن نیست. هرکس هم بیاید باید تیمی را تحویل بگیرد که خیلی سخت می‌تواند از روی زمین بلند شود. البته رسول خادم حق دارد که نگران رویارویی ملی‌پوشان با کشتی‌گیران رژیم اشغالگرقدس باشد چراکه در صورت تکرار، اتفاقات بدی گریبان‌گیر ورزش ایران خواهد شد و تعلیق در یک قدمی ورزش ایران است. ولی واقعیت دیگر این است که دیگر تنها روس‌ها حریف اصلی ما نیستند و کشتی‌گیران آمریکا، قزاقستان، ژاپن و... راه بردن کشتی‌گیران ایرانی را خوب یاد گرفته‌اند.

  • گزینه‌های روی میز

تا به امروز گزینه‌های زیادی برای سرپرستی فدراسیون کشتی معرفی شده‌اند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که محمدرضا یزدانی‌خرم، حسن رنگرز و امیر خادم گزینه‌های مطرح شده برای سرپرستی فدراسیون کشتی هستند که در این بین امیر خادم، کارنامه درخشانی در کشتی دارد. امیر خادم هم عنوان‌دار جهان و المپیک است هم اینکه سابقه ریاست فدراسیون را بر عهده داشته و در زمان او تیم ایران 2‌بار قهرمان جهان شده است. دیگر گزینه مطرح شده حسن رنگرز، فرنگی‌کار سابق کشور که مدال طلا و برنز جهان را در کارنامه خود داشته و همچنین سابقه حضور در فدراسیون کشتی به عنوان نایب رئیس را هم دارد. یزدانی‌خرم، رئیس سابق فدراسیون‌های کشتی و والیبال هم از دیگر گزینه‌های مطرح شده است که حضور او با وجود اعلام آمادگی کردنش برای قبول مسئولیت در فدراسیون کشتی بعید به‌نظر می‌رسد. حمید بنی‌تمیم، نایب رئیس فعلی فدراسیون هم جزو گزینه‌های سرپرستی است که تا امروز نامش در رسانه‌ها مطرح نشده است ولی شانس حضور او بیشتر از سایرین است او در بیشکک همراه تیم‌ملی فرنگی بود که باشنیدن خبر استعفای خادم برای سر و سامان دادن به کارها سریعا به ایران بازگشت. با وجود تمام این گمانه زنی ها، مدیران وزارت ورزش همچنان بر رد استعفای خادم تاکید می کنند. گرچه دیروز گفته شد چنانچه تا پایان سال خادم برنگردد، برای فدراسیون سرپرست انتخاب خواهد شد. البته گویا بر طبق اساسنامه جدید فدراسیون تنها مجمع فدراسیون است که می تواند در اینگونه امور اقداماتی را انجام دهد.

کد خبر 400370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha