همشهری آنلاین: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه یکی از مطالبات اصلی خانواده‌های ایرانی از دولت موضوع اشتغال جوانانشان است، گفت: دولت ۱۲ برنامه مشخص برای اشتغال بیش از یک‌میلیون نفر را در کشور اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت عصر امروز در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در استان گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: دانشجویان باید با پیدا کردن نقش خود در جامعه، بهترین نقش را در آن ایفا کنند.

وی با بیان اینکه رصد راهبری و توسعه همه‌جانبه کشور بر عهده سازمان برنامه‌وبودجه کشور است، افزود: زمانی‌که رئیس‌جمهور ابلاغ ریاست سازمان برنامه‌وبودجه را به من داد از خودم سؤال کردم که چگونه می‌توانم معیشت و توسعه کشور را بر عهده بگیرم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به رشد 6 پله‌ای توسعه کشور از سال 2013 تاکنون گفت: ارتقای اولویت کشور در شاخص‌های جهانی خوب است اما مردم انتظار بهتر شدن شرایط را دارند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه جمهوری اسلامی در رتبه 18 توسعه جهانی قرار دارد، افزود: رشد علمی ایران در جهان 17 است اما همچنان از نظر توسعه علمی عقبیم.

نوبخت با بیان اینکه سپردن مدیریت کشور به تک‌تک اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان بعید نیست، گفت: هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که روحانی روزی رئیس‌جمهور و یا بنده که دانش‌آموخته دانشگاه گیلان هستم مسئولیت سنگین سازمان برنامه‌وبودجه را برعهده داشته باشم.

وی دست یاری به‌سوی قشر علمی کشور و دانشگاهیان دراز کرد و گفت: یکی از مطالبات اصلی خانواده‌های ایران از دولت اشتغال جوانان است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به شکل‌گیری بودجه بودجه سال آینده بیان کرد: مجلس بخش وسیعی از برنامه‌های مدون برنامه‌وبودجه را تصویب کرده و 12 برنامه مشخص برای اشتغال بیش از یک‌میلیون نفر را اجرا خواهیم کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هر استان سهم خود را در بودجه دارد گفت: اگر نادانی اعلام کند که نوبخت بودجه استان دیگری را به گیلان برده بی‌انصافی کرده است.

نوبخت با تأکید بر آمادگی طراحی نرم‌افزاری برای شناسایی نیروی کار گفت: دانشگاه گیلان می‌تواند به ما کمک کند تا این برنامه و نرم‌افزار طراحی شود تا همه فارغ‌التحصیلان دانشگاهیان و نیروی کار آماده شناسایی و اشتغال آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی آموزش عالی را از ارکان توسعه کشور دانست و افزود: بزرگ‌ترین رقم بودجه پس از بازنشستگی بالغ‌بر 57 هزار میلیارد ریال برای آموزش عالی است.

کد خبر 400363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha