این عادت خیلی‌هاست که هر شب موقع خواب موبایل‌شان را به شارژ می‌زنند

charging

تا صبح که بیدار می‌شوند هم خودشان و هم گوشی تلفن همراه‌شان فول شارژ باشند خیلی‌ها می‌گویند موبایل‌های جدید آن قدر هوشمند شده‌اند که وقتی شارژشان به ۱۰۰درصد رسید خودشان شارژ را قطع می‌کنند و به همین‌خاطر این عادت ضرری به باتری موبایل نمی‌زند.

این حرف درست است اما همه واقعیت به‌حساب نمی‌آید. وقتی بعد از یک روز کاری موبایل‌تان را در آخر شب به شارژ می‌زنید گوشی‌ نهایتا تا ۲ ساعت بعد به‌صورت کامل شارژ می‌شود. گوشی‌های امروزی برخلاف قدیمی‌ها به محض پر شدن باتری روند شارژ شدن را قطع می‌کنند تا آسیبی به باتری گوشی شما نرسد. با وجود متوقف شدن روند شارژ اما به‌خاطر مصرف مجدد(مثلا به‌خاطر اتصالات وای‌فای، دیتا و بلوتوث) شارژ گوشی در طول شب کاهش پیدا می‌کند و روند شارژ شدن بار دیگر تا شارژ کامل شروع می‌شود. این سیکل تا صبح که شما بیدار شوید ادامه دارد و باعث داغ شدن باتری گوشی می‌شود. به‌ویژه اگر موبایل‌تان داخل کیس یا کاور باشد یا زیر بالشت‌تان قرار بگیرد حرارت گوشی بسیار بیشتر از حالت معمول می‌شود. افزایش این حرارت به مرور باعث کاهش ظرفیت شارژ باتری می‌شود.

به‌گزارش فون‌آرنا، باتری گوشی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است که ضعیف شدن آن حتی روی عملکرد گوشی تأثیر می‌گذارد.
به‌عنوان مثال اگر حرارت باتری به‌مدت یک سال دائما به 40درجه سانتیگراد برسد، تنها قادر به شارژ 65درصد از ظرفیت کامل باتری خواهید بود. به همین شکل اگر موبایل شما فقط برای 3ماه به دمای 60درجه سانتیگراد برسد، 40درصد از ظرفیت باتری را از دست خواهد داد. اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد اگر باتری دستگاه شما دائما بین 40 تا 80درصد شارژ شود، بهینه‌ترین عمر ممکن را خواهد داشت و به همین‌خاطر، میانه‌های ظهر و ساعات پیش از خواب، مناسب‌ترین زمان برای سوخت‌رسانی به گوشی به‌حساب می‌آیند. شارژ دستگاه در طول شب، امکان نظارت بر میزان شارژ را از بین می‌برد. توصیه این است که این کار را نکنید اما اگر راهی به جز شارژ دستگاه هنگام خواب‌تان ندارید، باید مطمئن شوید که هیچ عاملی سبب افزایش حرارت آن نمی‌شود.

کد خبر 400341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha