همشهری آنلاین: در ادامه نشست اعضای هیات مدیره و هیات موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران با مقامات اجرایی، شب گذشته ( ۱۴ اسفند) اعضای این انجمن با شهردار تهران دیدار کردند.

انجمن صنفی و شهردار تهران

به گزارش كانال اطلاع‌رساني انجمن صنفي روزنامه‌نگاران استان تهران، در ابتدای این دیدار عباس عبدی رییس انجمن صنفی ضمن اشاره به راه‌های تعامل با شهرداری گفت: رسانه بعنوان دوربین شهر فعالیت می‌کند و می‌تواند نارسایی‌ خطا‌ها و نقاط قوت شهر را رصد کند از این رو مدیریت شهری می‌تواند با تعامل با این قشر مشکلات شهر را سریعتر و راحت تر شناسایی و حل کند.

کامبیز نوروزی نایب ریس انجمن نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه رسانه‌ها گسترش زیادی یافته‌اند گفت: در چنین فضایی آشنا شدن بخش‌های مختلف شهرداری با کارکرد، عملکرد و نحو تعامل با رسانه‌ها بسیار مهم است. وی افزود :ا ز آنجا كه سیاست رسانه‌ای بصورت یکسویه قابل اعمال نیست، تدوین روشهایی برای آشنایی بخش‌های شهرداری با رسانه‌ها بسیار راهگشا خواهد بود.

در این دیدارمژگان جمشیدی از اعضای هیات مدیره با نقد تغییرات پیش آمده در بخش محیط زیست روزنامه همشهری گفت: روزنامه همشهری بعنوان تنها روزنامه‌ای که به طور مرتب به مسایل زیست محیطی می‌پرداخت اکنون با یک چالش جدی روبرو شده است و این امر می‌تواند اطلاع رسانی در محیط زیستی اخلال ایجاد کند.

داود محمدی عضو موسس انجمن صنفی نیز در این دیدار گفت: آموزش شهروندی و اطلاع رسانی بخشی از وظایف رسانه‌هاست که روزنامه‌نگاری ذیل آن قرار می‌گیرد در این میان پاسخگو بودن مدیران می‌تواند بخش مهمی از این اطلاع رسانی را شفاف می‌کند.

همچنین علی کدخدازاده، عضو هيات موسس و دبیر کمیته آموزش انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران ضمن ارایه پیشنهاد برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی گفت: انجمن صنفی رزنامه نگاران این امکان را دارد تا در حوزه‌های مشترک دورهای آموزشی، نشست و همایش برگزار کند تا فضای تعاملی بین دو نهاد شکل گرفته و گسترش یابد.

دکتر نجفی شهردار تهران در این دیدار ضمن استقبال از آغاز فعالیت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران گفت: بحث این است که چکار کنیم که حال شهر بهتر شود و تهران به سمت شرایط زیست پذیر تر حرکت کند. وی با اشاره به اینکه تهران با چالش‌های جدی روبرو است گفت: در عین حال چالش‌های تهران اگر درست مدیریت شود، می‌تواند به فرصت تبدیل شوند.

 

انجمن صنفی و شهردار تهران

 

شهردار تهران افزود: تهران پتانسیل‌هایی دارد که می‌تواند آن‌را به شهری نمونه تبدیل کند. وی خیل عظیم دانشجویان موجود در شهر، امکانات اقتصاد جمعیتی و کوهپایه‌‌ای بودن تهران را از مثا‌های این چالش‌ها ذکر کرد و گفت: متاسفانه به دلایل گوناگون تاکنون با دید مثبت به این بحث‌ها پرداخته نشده است.

شهردار تهران گفت: ما میتوانیم خیلی از مشکلات را با کمک رسانه‌ها حل کنیم در این راه از همکاری و کمک انجمن صنفی استقبال می‌کنیم.

وی در مورد روزنامه همشهری نیز گفت: همشهری باید روزنامه شهر باشد و نه شهرداری و باید سخنگوی مردم باشد و نه شهردار.

در پایان این نشست محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در باره طرح جدید ترافیک توضیحاتی داد و از روزنامه نگاران برای انجام بی‌مشکل این طرح درخواست همکاری كرد.

کد خبر 400211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha