همشهری آنلاین: روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح طی اطلاعیه‌ای از محول شدن مسوولیت تشییع و تدفین شهدای گمنام به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد.

شهدا

به گزارش روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در اطلاعیه روز دوشنبه روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح آمده است: به دنبال درخواست رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موافقت رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح، از سال 1397 جانمایی، تشییع و تدفین شهدای گمنام توسط کمیته‌ای متشکل از «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور، معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح، معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس (دو عضو) و زیرنظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‌گیرد.

در این اطلاعیه آمده است: علاقه‌مندان به تدفین شهدای گمنام در نقاط خاص از این پس از طریق ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها درخواست‌های خود را مطرح و پیگیری کنند.

براساس این اطلاعیه، کمیته جستجوی مفقودین نیز بحول و قوه الهی، کما فی السابق، عملیات تفحص پیکر‌های مطهر و نورانی شهدای هشت سال دفاع مقدس در خاک عراق و کشور عزیزمان و همچنین اقدامات جاری مربوط به شناسایی عموم شهدا و تحویل به خانواده‌های آنان را همچنان ادامه خواهد داد و در این راه پر افتخار نیاز مبرم به دعای خیر مردم و خانواده‌های معظم شهدا دارد.

بر اساس این گزارش، در مدت 22 سال تلاش برای اجرای طرح تشییع و خاکسپاری پیکر‌های طیبه شهدای گمنام در نقاط خاص، 9 هزار و 210 شهید گمنام در هزار و 914 نقطه از کشور در مناطق مختلف با حضور حماسی مردم و آحاد جامعه تشییع و به خاک سپرده شده اند. از مجموع 9 هزار و 210 شهید گمنام، 4 هزار شهید گمنام در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آرمیده اند.

کد خبر 400081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha